Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#25020] Henrik Ols. Viken

Recommended Posts

Gjest Kjell Loen

Jeg er på jakt etter denne karen. Jeg har funnet han i 1900 tellingen for Vannylven. Men jeg finner ikke hans foreldre og søsken eller hvor de kom fra. Han skal være bosatt i Vannylven i 1865 tellingen også. Han levde mellom 1833 og 1912Link : LenkeDenne karen har vært en stor nøtt for meg. Håper at jeg kan få hjelp her. Kjell

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/110681-25020-henrik-ols-viken/
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Hmm, en vanskelig nøtt.Du har kanskje funnet henne, men dette er vel Marie i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61511.wc2&gardpostnr=246&personpostnr=1143#a0>LenkeDen nærmeste Henrik jeg finner, er fra Kvernes: LenkeOg dette er vel Marthe Løvold i 1865:

Gjest Kjell Loen

Du har kanskje funnet henne, men dette er vel Marie i 1865: Lenke Ja han ble gift med henne. De fikk ingen barn sammen.Den nærmeste Henrik jeg finner, er fra Kvernes: Lenke Kommer ikke inn på denne linken i det hele tatt.Og dette er vel Marthe Løvold i 1865: Lenke, som i 1900 er enke. Ja hun er vel mor til Marie i første linken. Henne viste jeg om.Kjell

Gjest Kjell Loen

Tror nok ikke at det er rette personen. Nå fant jeg kilden. Der står det at han er født i 1833 i Selje. Det stemmer ikke, var på Statsarkivet i Bergen og han stod ikke som født eller døpt i Selje. Han ble gift med Sigrid Zakariasdtr. Thue ( Kom fra Grov i Oppstryn, Stryn). Dette var 2 ekteskapet hennes. De ble gift mellom 1883 og 1885. I 1885 ble han gift med Marie Sæbjørnsdtr. Kriken ( se link over) fra Vannylven. De hadde ikke barn sammen. Henrik hadde med Oline Andersdtr. Nave sønnen Severin Henriks. Tue født 8-3-1866. Henrik hadde med Ingeborg Johannesdtr. Skorge fra Selje Sønnene Ivar og Johan Mathias. Viken. Kilde er fra Bydgebok for Vannylven på Garden Tue. Det er dette jeg har.Kjell

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.