Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell Loen

[#25020] Henrik Ols. Viken

Recommended Posts

Gjest Kjell Loen

Jeg er på jakt etter denne karen. Jeg har funnet han i 1900 tellingen for Vannylven. Men jeg finner ikke hans foreldre og søsken eller hvor de kom fra. Han skal være bosatt i Vannylven i 1865 tellingen også. Han levde mellom 1833 og 1912Link : LenkeDenne karen har vært en stor nøtt for meg. Håper at jeg kan få hjelp her. Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Loen

Du har kanskje funnet henne, men dette er vel Marie i 1865: Lenke Ja han ble gift med henne. De fikk ingen barn sammen.Den nærmeste Henrik jeg finner, er fra Kvernes: Lenke Kommer ikke inn på denne linken i det hele tatt.Og dette er vel Marthe Løvold i 1865: Lenke, som i 1900 er enke. Ja hun er vel mor til Marie i første linken. Henne viste jeg om.Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alexander Lange

Prøver en ny lenke: Lenke (Personnr 630 i Kvernes) Tror nok ikke det er han, siden han er gift, med gård og barn.Er enig i at det ser ut til å være en virkelig gåte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Loen

Tror nok ikke at det er rette personen. Nå fant jeg kilden. Der står det at han er født i 1833 i Selje. Det stemmer ikke, var på Statsarkivet i Bergen og han stod ikke som født eller døpt i Selje. Han ble gift med Sigrid Zakariasdtr. Thue ( Kom fra Grov i Oppstryn, Stryn). Dette var 2 ekteskapet hennes. De ble gift mellom 1883 og 1885. I 1885 ble han gift med Marie Sæbjørnsdtr. Kriken ( se link over) fra Vannylven. De hadde ikke barn sammen. Henrik hadde med Oline Andersdtr. Nave sønnen Severin Henriks. Tue født 8-3-1866. Henrik hadde med Ingeborg Johannesdtr. Skorge fra Selje Sønnene Ivar og Johan Mathias. Viken. Kilde er fra Bydgebok for Vannylven på Garden Tue. Det er dette jeg har.Kjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.