Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Magne Grasto

[#25103] Oppslag, Fet MINI ca. 1824 etter Berthe Olsdatter

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Jeg hadde satt pris på om noen ville gjøre et oppslag i Fet MINI etter Berthe Olsdatters dåp ca. 1824. Hennes far skal være Ole Andersen.Jeg mener denne familien en gang mellom hennes fødsel og 1848 innflyttet til Skjeberg i Østfold. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?Mvh,M. Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Hofsødegård

Hei I Fet Bygdebok bind 4, side 454 på plassen Tresdalen u Søndre Ås kan man lese:I 1820-åra bodde her OLE ANDERSEN ca 1780 g m KRISTINE KRISTIANSD ca 1788. Barn f her: Kristian 1819-1825, Berte 1824. Familien var nok utabygds fra, og flyttet fra Fet igjen i 1827, sannsynligvis til Trøgstad.Dag H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Takk skal du ha Dag. Det kan jo se ut til å stemme.Jeg håper allikevel at noen kan ta en kikk i MINI og sjekke dette? Men nå er det da mer å gå på i allefall.M. Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Hofsødegård

Husker jeg riktig fra kirkeboka var Berte født 20 mars. Har ikke sjekket opp innflyttingen som bygdeboka nevner.Dag H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Okey, vi får se dersom noen tar på seg å sjekke det.M. Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Hofsødegård

Hei Berte Olsd født mar 26 1824 døpt april 11 Foreldre: Ole Andersen, Christine Christiansd Træsdalen u AassReferanse: Fet Kirkebok 1815-1842 Mini 8, Kort 2/10, Side 58, no 14 og Fet Klokkerbok 1815-1842 Klok I 1, Kort 2/11, Side 58, no 14

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Takk skal du ha Dag. Jeg skal ta en kikk og se om jeg kan finne familien innflyttet til Skjeberg.M. Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.