Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Karina Hansen

[#25225] Ellert Garbo,Bergen 1645-1711

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Hvem var foreldre til Ellert Garbo født 1645,død 1711. Gift med Kristine Henrichsen. Og,hvor kommer navnet Garbo fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Bergen. Ved barnas dåp fra 1669 heter han Ellerdt Garbode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Han finnes i NK.Han var fadder for barna til Herman/Harman Garbod (død før 29/5 1705) gift med Anna Jensdt.Navnet er også skrevet Garbads/Garbold, men hovedsakelig Garbode.Ellert Garbadis qvinde begr. i NK under stolene, med alle klokker og l.p. (likpreken?) 23/11 1700.På FS har jeg funnet etternavnet Garbode i hovedsak fra Duderstadt, Hannover, Preussen, uten at man kanskje skal legge for mye i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karina Hansen

Jeg vet ikke hvorvidt han hadde et annet `farsnavn` enn Garboe. Det hadde vært interessant å vite,og kanskje hjelpe på for å finne ut av hvem som var far og mor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Du finner flere opplysninger om Garboe i Koppskatten for Bergen 1683 og 1689, Formuetaksering 1657 Bergen? , Geseller i Bergen? Grunnbok for Bergen 1686: nr. 281 og 359 (jeg har sjekket 1-499)., Register til pantebok for Bergen Henrik Garbrok og Elert Garboe . Du får se selv hva det står og om du forstår det. Alt er her i DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Karina Hansen

Takk for tipset,jeg skal se hva som står her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.