Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#25256] Karl Andres Bertilsen og Helvina Johannesd. g. Kongsberg 1879?

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Maryann Little i Canada ønsker å vite om Karl Andres Bertilsen og Helvina Johannesdatter, gift 15. November 1879 i Kongsberg, Buskerud, hadde etterkommere. Kan noen hjelpe?Evt. annen informasjon om denne familien vil også være velkommen (det var Anton som emigrerte):Fledsberg, Myra 1865 Johannes Hans. 43 m Sandsvær Birte Marie Pedersd. 43 k Sandsvær Hans Petter Johannes. 20 Sandsvær Peder Johannes. ug 16 m Sandsvær Johan Johannes. ug 11 m Sandsvær Anton Johannes. ug 2 m Flesberg Helvine Johannesd. ug 13 k Sandsvær Petrine Johannesd. ug 8 k Sandsvær Andrine Johannesd. ug 5 k Flesberg

Gjest Grethe Flood

Her er Helvine og familien på Myra (plass), Sandsvær, Buskerud, 1865: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0631&kenr=0002&bnr=0110&ln=000>LenkeI 1900-tellingen finner jeg en Helvine, født 1854, Sandsvær, bosatt i Kongsberg og gift med gruvearbeider Karl Elvesæter. De har ikke mindre enn 10 barn født mellom 1880 og 1898

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!I FamilySearch/IGI finner jeg to registreringer på Karl Andreas Bertilsen:1) født 23.05.1856, Kongsberg, sønn av Bertil Elveseter, gift 1879 på Kongsberg med Helvine Johannesdatter [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500219585748&lds=1®ion=12®ionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke. 2) Døpt 27.09.1856, Kongsberg, sønn av Bertil Knutsen og Anne Marie Eriksdatter LenkeOg her er Karl Andreas med foreldre og søsken i Kjennerudgrenda / Jondalsgrenda, Kongsberg, 1865. Familiens navn skrives i 1865 Elevsæther. Lenke.Faren til Karl Andreas arbeider ved Kongsberg Sølvverk, og jeg legger ved en lenke som henviser til en kort historikk om sølvverket, bl.a. på engelsk (

Gjest Arnt Hole

Hei, Johannes Hansen og hans familie er omtalt i Flesberg-boka bind VI side 553 under gaardsnr. 132 TrøllsåsJohannes Hansen Bringsrud,som kommer fra Sandsvær er omtalt i Sandsværs historie bind VI side 58 under gaarden Laugerud og kona hans Berte Marie som er datter av den siste klokkemakeren i Sandsvær, Peder Pedersen Hørtvedt/Aas (Per Persen) er omtalt i Sandsværs historie bind IV side 362 under gaarden Gunnes.

• 3 uker senere...

Hei Nina, Grethe og Arnt, Dette var jo interessant. Jeg holder på med historien om Kjennerudgrenda, og Bertel Knutsen Elveseter og hans familie bodde på plassen Seterdalen i Kjennerudgrenda i ca. 40 år. (Jeg har ikke pantebokinnførselene i hodet, men jeg kan inne dem). Bertel var sønn av Knut Bertelsen Elveseter i Jondalen, og får jeg litt tid på meg skal jeg grave fram mer. Jeg prøver jo å grave fram hvor det ble av barna til Bertel, og da er det jo fint å få opplysninger som her. Nina, hvordan kommer Maryann Little inn i bildet ? Johannes Hansen Bringsrud er sønn av Hans Jonsen Bringsrud på Laugerud, og han var sønn av Jon Kristensen Bringsrud på Trollerudmoen (han er min slektning !) Bringsrud-folka, som kom fra Venabygd (Ringebu) har jeg en god del stoff om.

Gjest Nina Karlsen

Maryann er etterkommer etter Helvines bror Anton. Jeg har også vært i kontakt med etterkommere etter Helvines sønn Harald i Statene. Kontakt meg på ninakarls@hotmail.com hvis du vil ha e-postadressene deres! Nina

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.