Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Roald Sjursen

[#25369] Askield Knudsen, Midt Hordvig i Hammer. Hvem var foreldrene?

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Jeg har problemer med å finne forfedrene til Askield og kona hans Syneve Olsdtr, Mælingen.Jeg kjenner til konfirmasjonsdato, vielsesdato og dødsdato for begge, men opphavet deres er ukjent. Syneve Olsdtr, Mælingen er fra Aasene sogn i Hammer.Kan noen hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Roald,Du bør nok opplyse om de datoer og årstal du allerede har, slik at det blir enklere å finne forfedrene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roald Sjursen

Ja, selvfølgelig burde jeg det. Takk for påminningen Gisle.Askield var født ca 1745 og død 11/9-1832. Syneve var født 1756 og død 10/9-1842. Da hadde de vilkår på Midt Hordvik i Hammer prestegjeld.Mvh Roald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Fra FS/IGI:Askield Knudsen f. 1745 Horvik, Hamre, gm. Synneve Olsen, foreldre Knut Torkildsen og Sidsele Larsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kenneth Bratland

Askilds foreldre: Knud Torkildsen Mosevoll døpt 1. januar 1708-1773. Gift 24. juni i Hamre 1737 med Sissele Larsdatter Bleikli født på Tveiten i Hamre sogn (Osterøy) i 1716 (døpt 8. mars)-1773. Bosted: Midtre HordvikSynnevas foreldre: Ole Sjursen Æen (En) 1716-skifte 1792. Gift 11. februar på Voss 1749 med Sigtrud Andersdatter Gjerdåker 1721-1792. Bosted: Breisteinlid, Indre Arna, Mellingen, Midtre Hordvik.Mvh.Kenneth Bratland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roald Sjursen

Tusen takk til Carsten og Kenneth. Nå har jeg noen ledetråder å følge videre.Takkmvh Roald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.