Gå til innhold
Arkivverket

[#25369] Askield Knudsen, Midt Hordvig i Hammer. Hvem var foreldrene?


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Jeg har problemer med å finne forfedrene til Askield og kona hans Syneve Olsdtr, Mælingen.Jeg kjenner til konfirmasjonsdato, vielsesdato og dødsdato for begge, men opphavet deres er ukjent. Syneve Olsdtr, Mælingen er fra Aasene sogn i Hammer.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Ja, selvfølgelig burde jeg det. Takk for påminningen Gisle.Askield var født ca 1745 og død 11/9-1832. Syneve var født 1756 og død 10/9-1842. Da hadde de vilkår på Midt Hordvik i Hammer prestegjeld.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Askilds foreldre: Knud Torkildsen Mosevoll døpt 1. januar 1708-1773. Gift 24. juni i Hamre 1737 med Sissele Larsdatter Bleikli født på Tveiten i Hamre sogn (Osterøy) i 1716 (døpt 8. mars)-1773. Bosted: Midtre HordvikSynnevas foreldre: Ole Sjursen Æen (En) 1716-skifte 1792. Gift 11. februar på Voss 1749 med Sigtrud Andersdatter Gjerdåker 1721-1792. Bosted: Breisteinlid, Indre Arna, Mellingen, Midtre Hordvik.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.