Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#25433] Johan Fredrich Keims etterslekt fra andre forhold og i 1 ekteskap.

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristoffersen

Tyske Johan Fredrich Keim kom til Kristiansand sent 1700, eller tidlig 1800, for han giftet seg med----- 1.Barbro Margrethe Haraldsdtr. Halle 27/3/1801--------- og de får barna 1. Hedvig(Helvig)Margrethe 1802,død1874 g.m.Simon Johan Nielsen-------- 2.Hartvine f.1804,død 1805.------------3.Harald Andreas f.1805,død1886 g.m Johanne M Tomasdtr,--------- 4.Søren Aabye Keim f.1808 g.Emma Walvig (de bosatte seg i Larvik og er mine aner).-----5.Johan Fredrik d.y f.1810 g.m Anne Terjesen, ---------6.Johan Godtfred(Godtlieb)f.1813(kanskje 1817) g.2ganger ,bosatt i Stavern.(Ingen barn det jeg vet.) -------- Etter Barbros død i 1817 (og etter 1820)får Johan Fredrich barn med en dame,----han blir utlagt som far etter hva jeg engang kom over, i en kirkebok for Kristiansand.(Disse papirene mine forsvant under flytting og jeg har ikke hatt anledning til å lete opp opplysningene igjen)--------- Tror det kan være at han senere giftet seg med henne og at hun heter Inger Christine Sørensdatter. ---------------De får sønnen Jonas,------- men jeg tror de kan ha fått fler barn.----Tror Jonas gifter seg med Jesine(Jensine)f. Ager og de får sønnene Jonas Peter Severin f.5/10/1854 og Johan Christian Keim Jonasen f.30/4/1857.-------- Jonas (Peter Severin?)Jonasen finner jeg i folket.for Kristiansand 1900, om det er samme person. Da gift og har 2 barn.En sønn født 1896 heter Jørgen Arthman Jonasen--------Tror også broren, Johan Christian, giftet seg, ant. med ei Jacobine Tønnesen? og får 3 barn, men han er død i 1900------Jeg kjenner til noen nålevende etterkommere, etter--- Søren,---Hedvig ---og Johan Fredrik d.y,---- men ikke etter de andre. Kan noen hjelpe meg med opplysninger omkring disse personene ville jeg vært glad. Mvh. Wenche

Gjest Grethe Flood

Noen funn i FamilySearch og i folketellingene:Johan Friedrich Keim, gift 1801 med Barbro Haraldsdatter [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100039086077&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke.Barn – samlet i én lenke Lenke og enkeltvis:Helvig Margrethe, født 1802 Lenke. I 1865, Kristiansand LenkeHartvine Wilhelmine, født og død 1804 LenkeHarald Andreas, født 1805 LenkeSøren Aaby, født 1808 Lenke. Ekteskapet Lenke Johan Fredrich, født 1810 Lenke. I 1865, Kristiansand Lenke. Ekteskap: Lenke (barn se nedenfor, Johan W. T. Keim, 1900-tellingen, Kristiansand).Johan Gottfred, født 1813 Lenke Jonas Keim, født 1825 Lenke. Har foreløpig ikke klart å finne foreldrene gift i FS. Jonas Keim blir gift i Kristiansand i 1853 med Jessine (Jensine?) Pedersdatter Ager LenkeSønn: Johan Christian, gift 1882 med Jacobine Gunhilde Tønnesen LenkeI 1900-tellingen for Kristiansand finner jeg skipsreder Johan W. T. Keim, enkemann. Han er født i 1836 Lenke, sønn av Johan Fredrich Keim d.y. Johan W. T. har sønnen Einar, født 1880, kadett Lenke. Samtidig er det registrert en ”Kadet Skipsreder?” Einar Keim i Frydenlundsgt. 15, Kristiania Lenke. I Statsarkivet i Kristiansand finnes det for øvrig et privatarkiv etter Einar Keim

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.