Gå til innhold
Arkivverket

[#25433] Johan Fredrich Keims etterslekt fra andre forhold og i 1 ekteskap.


Gjest Wenche Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristoffersen

Tyske Johan Fredrich Keim kom til Kristiansand sent 1700, eller tidlig 1800, for han giftet seg med----- 1.Barbro Margrethe Haraldsdtr. Halle 27/3/1801--------- og de får barna 1. Hedvig(Helvig)Margrethe 1802,død1874 g.m.Simon Johan Nielsen-------- 2.Hartvine f.1804,død 1805.------------3.Harald Andreas f.1805,død1886 g.m Johanne M Tomasdtr,--------- 4.Søren Aabye Keim f.1808 g.Emma Walvig (de bosatte seg i Larvik og er mine aner).-----5.Johan Fredrik d.y f.1810 g.m Anne Terjesen, ---------6.Johan Godtfred(Godtlieb)f.1813(kanskje 1817) g.2ganger ,bosatt i Stavern.(Ingen barn det jeg vet.) -------- Etter Barbros død i 1817 (og etter 1820)får Johan Fredrich barn med en dame,----han blir utlagt som far etter hva jeg engang kom over, i en kirkebok for Kristiansand.(Disse papirene mine forsvant under flytting og jeg har ikke hatt anledning til å lete opp opplysningene igjen)--------- Tror det kan være at han senere giftet seg med henne og at hun heter Inger Christine Sørensdatter. ---------------De får sønnen Jonas,------- men jeg tror de kan ha fått fler barn.----Tror Jonas gifter seg med Jesine(Jensine)f. Ager og de får sønnene Jonas Peter Severin f.5/10/1854 og Johan Christian Keim Jonasen f.30/4/1857.-------- Jonas (Peter Severin?)Jonasen finner jeg i folket.for Kristiansand 1900, om det er samme person. Da gift og har 2 barn.En sønn født 1896 heter Jørgen Arthman Jonasen--------Tror også broren, Johan Christian, giftet seg, ant. med ei Jacobine Tønnesen? og får 3 barn, men han er død i 1900------Jeg kjenner til noen nålevende etterkommere, etter--- Søren,---Hedvig ---og Johan Fredrik d.y,---- men ikke etter de andre. Kan noen hjelpe meg med opplysninger omkring disse personene ville jeg vært glad. Mvh. Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Noen funn i FamilySearch og i folketellingene:Johan Friedrich Keim, gift 1801 med Barbro Haraldsdatter [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100039086077&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke.Barn – samlet i én lenke Lenke og enkeltvis:Helvig Margrethe, født 1802 Lenke. I 1865, Kristiansand LenkeHartvine Wilhelmine, født og død 1804 LenkeHarald Andreas, født 1805 LenkeSøren Aaby, født 1808 Lenke. Ekteskapet Lenke Johan Fredrich, født 1810 Lenke. I 1865, Kristiansand Lenke. Ekteskap: Lenke (barn se nedenfor, Johan W. T. Keim, 1900-tellingen, Kristiansand).Johan Gottfred, født 1813 Lenke Jonas Keim, født 1825 Lenke. Har foreløpig ikke klart å finne foreldrene gift i FS. Jonas Keim blir gift i Kristiansand i 1853 med Jessine (Jensine?) Pedersdatter Ager LenkeSønn: Johan Christian, gift 1882 med Jacobine Gunhilde Tønnesen LenkeI 1900-tellingen for Kristiansand finner jeg skipsreder Johan W. T. Keim, enkemann. Han er født i 1836 Lenke, sønn av Johan Fredrich Keim d.y. Johan W. T. har sønnen Einar, født 1880, kadett Lenke. Samtidig er det registrert en ”Kadet Skipsreder?” Einar Keim i Frydenlundsgt. 15, Kristiania Lenke. I Statsarkivet i Kristiansand finnes det for øvrig et privatarkiv etter Einar Keim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.