Gå til innhold
Arkivverket

[#25474] Anders Andersson Mollekleivs kone Brita Andersdotter - hvor kom hun fra?


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Anders Andersson Mollekleiv (f ca 1805, død før FT 1865) var gift med Brita Andersdotter, som ved FT 1865 bor på Mollekleiv, Hamre, Hordaland.Dessverre er ikke perioden for deres mulige bryllup innlagt - de fikk barn i alle fall mellom ca 1830 og 1837 - men kanskje noen vet råd?Det hjelper meg ikke stort å se på konfirmasjonene (hvis hun kom fra området, og dét gjorde jo folk som regel) - men der er det Brita Andersdotter Fosse og Brita Andersdotter Tepstad som virker mest fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På Fam.search/IGI gifter Anders Andersen d. 28-7-1805 Moldeklev, Meland seg 6-1-1827 i Hamre med Brita Andersen. Hans foreldre er Anders Nielsen og Gjertrud Nilsdtr. Aasebø, hennes står ikke.Finner 4 barn døpt i Hamre:Anders 8-4-1827Gjertrud 17-1-1830Britha 3-9-1833Anna 27-2-1837Brita Andersdtr. som er født 1803 på Tepstad dør iflg. FS i 1846, men det står ikke hvor. Finner henne ikke som død i Hamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Ved konfirmasjonen står Anders,f.1827,oppført med fødestad Søre Fosse. Noko som skulle styrkja teorien om att Brita var frå Fosse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Det kan godt være. Dessverre ser det ut som om Mollekleiv ikke er med i det hele tatt i Døde i Hamre sokn 1852-1968 - kan noen geografi nok til å vite om vi snakker om flytting av grenser eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Har funnet begge døde - takk for tipset om Meland.Min Brita døde 28 nov 1866, ser det ut til. Hun er altså ikke Tepstad-damen.Jeg heller mer og mer mot Fosse - her vil jeg se etter oppkallinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.