Gå til innhold
Arkivverket

[#25577] Emma Kathrine Lovise Arntsen (datter) død 1918 - 1920 i Bergen.


Gjest Asbjørn Lind
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørn Lind

Emma Arntsen (Kristiansdatter) ble født i Nordfold i Salten (Nordland) den 9. april 1898. Datter av Kristine og Kristian Arntsen. Hun giftet seg, men døde på barsel før 30. august 1920 i Bergen. Ingen her nord kjenner til hvem hun var gift med. At hun døde på barsel vet jeg fordi det kom ilbud nordover med anmodning om at min mor, født 20. augst 1920, måtte oppkales etter henne. 'Ilbud', må kanskje ikke taes bokstavelig, hun kan selvsagt være død i 1918/1919, og når det nevnes Bergen skal vel heller ikke det taes 100% bokstavelig. Land-sognene lå jo tett inntil byen, i alle fall sett fra Nordland. Skulle gjerne visst om hun har ettekommere. Noen som kan sjekke for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her er det nok litt for lite opplysninger til at det er lett å finne sikkert svar. Det er flere kvinner med navn Emma blant døde i Bergen 1918-1920, se Lenke . Ingen av dem er kalt Arntsen, men vi kjenner da heller ikke hennes navn som gift. Det er ikke noen Emma Arntsen blant gifte i Bergen.Dersom Emma hadde etterkommere skulle disse dukke opp som arvinger etter besteforeldrene, om de overlevde datteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.