Gå til innhold
Arkivverket

[#25620] Hansen Trøbråten, Nord-Odal, Hedmark


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

Søker flere opplysninger om familien Hansen Trøbråten fra Nord-Odal, Hedmark. Den første er Hans Hanssen Trøbråten. Han ble gift 28.12.1875 med Marie Martinsdatter, f. 10.11.1850, Nordre Odalen. (Marie var datter av Martin Engebretsen og Anne Bergersdatter). I følge FT-1900, Nordre Odalen, skal Hans og Marie ha fire sønner, Hans f. 1880, Marius, f. 1882, Kristoffer, f. 1883, gift med Inga Sanderud, Erik, f. 1890, alle født i Nordre Odalen. Hadde de flere barn? Er det noen som kjenner fødselsdatoene til disse? Alle opplysninger om denne familien mottas med stor takk! Mvh. Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Nikolaisen

Marie og Hans hadde 8 barn: Anne Hansdatter Trøbråten 1876-1891 Hans Hansen Trøbråten 1878-1878 Martin Hansen Trøbråten 1878-1878 Hans Hansen Trøbråten f 1880 g.m. Alma Henrikke Olsdatter Storbråten f 1881 Marius Hansen Trøbråten f 1882 Kristoffer Hansen Trøbråten 19.10.1883-1972 Berte Hansdatter Trøbråten 1888-1892 Erik Hansen Trøbråten f 1890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Mange takk skal du ha for hjelpen Bent. To av barna døde altså som spebarn, og to andre døde da de kun var 14-15 år gamle. Det er derfor jeg ikke har funnet dem i folketellingen for 1900, syns det var litt rart jeg ikke fant flere barn. Nå har jeg fått oppklart det. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.