Gå til innhold
Arkivverket

[#25704] Maren Olsdtr. Wulf 1720 datter av sognepresten i Drangedal Ole Hansen Wulf....


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Maren Olsdatter Wulf f.ca 1720, datter av sognepresten i Drangedal Ole Hansen Wulf og Else Dorthea Pryds. - Maren ble gift 27 juni 1735 i Kviteseid med Hans Andersen Fangø fra Aremark født 1701.(Militær,1718 Korporal og 1758 Kaptein)Han var eldste sønn til Anders Hansen Fangø og Maren Aslachsdatter ?. - Maren og Hans hadde 7 barn 1)Anders 2)Christopher Frederich 3) Georg Frederich von Krogh 4)Sven 5)Ole Wulf 6)Kirsten Bindrup 7)Else Dorothea. -Hvem er 2-3-6-(7)oppkalt etter?!Er det noen som kjenner til sognepresten Ole Hansen Wulf og hans kone Else Dorthea Pryds ? (Kilde Martha Østenvig)Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Fra Olav Sannes: Drangedal med Tørdal s. 162:I Familysearch står det at Maren Dorph (f. ca 1655) og Hans Jacobsen ble gift ca 1675 i Torp, Idd i Østfold. Marens foreldre het Niels Olsen og Petronelle Christophersdr.Hans Jacobsen var født 06.04.1639, og foreldrene het Jacob Justsen og Agnete Larsdr.Det er flere opplysninger i Familysearch, men jeg synes de virker selvmotsigende og jeg stoler ikke helt på dem.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei! Det ble borte en del av innlegget mitt! Jeg prøver igjen:Fra Olav Sannes: Drangedal med Tørdal s. 162:'Ole Hansen Wulff blei so prest [ca. 1720], men døde alt året etter. Han var son til presten i Id, Hans Jakobsen Wulff og fyrste hustru Maren Dorph. Føre han kom hit, var han rektor ved skulen i Fredrikshald. Wulff var g. m. Else Dorthea Pryds - dotter til stymora hans og Engebret Eriksen på Fredrikshald. Dei hadde bona Hans Jacob, Engebret og Maren. Else Dorthea gifta seg att med Søren Schelderup, prest i Vinje, men hadde ikkje bon med han.'I Familysearch står det at Maren Dorph (f. ca 1655) og Hans Jacobsen ble gift ca 1675 i Torp, Idd i Østfold. Marens foreldre het Niels Olsen og Petronelle Christophersdr.Hans Jacobsen var født 06.04.1639, og foreldrene het Jacob Justsen og Agnete Larsdr.Det er flere opplysninger i Familysearch, men jeg synes de virker selvmotsigende og jeg stoler ikke helt på dem.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Laila !At svaret på mitt spørsmål ligger i nabokommunen til Aremark, Idd og Fredrikshald overrasket meg,men gjør det lettere for meg å finne ut litt mer! I og med at Anders Hansen var militær trodde jeg at han hadde truffet Maren Wulf på en av sine 'reiser'.Det spesielle navnvalget på noen av barna undrer jeg meg over.Det å kalle sin sønn(3)for Georg Frederich von Krogh og datter (6)for Kirsten Bindrup? De kan være i fra morens krets eller i beundrig.(Dette kan jo føre en slektsforsker 'ut på viddene')Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.