Gå til innhold
Arkivverket

[#25772] Severine Monsdatter omkring 1802 till 1878-12-27


Gjest Henrik Maude
 Del

Recommended Posts

Gjest Henrik Maude

HejJag är intresserad av att hitta uppgifter om Severine/Severina Monsdatter från Sande i Gaular Prestegjeld. Jag har hittat många uppgifter om henne men jag har dock inte kunnat hitta något bra födelsedatum för henne. Har hittat ett födelsedatum i 'döypte i Sogn og Fjordane 1669-1895' Där finns följande uppgifter: Severina Mogensdatter 1802-01-15 och fader: Mogens.Hon har varit gift med Rognald Madssen Lunde 1787-1850-11-30Dock är jag osäker på om dessa uppgifter gäller för hon jag nämnde i början.MVH / Henrik Maude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Henrik. Jeg har sikkert funnet samme person som deg, men jeg tar med det jeg har funnet.FAMILYSEARCH. Her finner jeg Severine født 15 jan 1802 Indre Holmedal. Foreldre Mons Olsen og Siri Torsteinson. Gift 14 nov 1824 med Rognald Matsen f 10 aug 1787 og død 30 nov 1850.Legger ikke inn noen lenke til FS, søk på Severine Monsen, Norge.På kulturnett Sogn og Fjordane: http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp har jeg funnet: Gift 1 gang, med Rognald Matsen, samme info som over. Gift 2 gang: 5 des 1853 med Klemet Sørensen f 1804. Bosted Sande, Gaular. Severine var enke. Ekteskap nr 2 for begge.Jeg fant her også 1 barn av Severine og Rognald, nemlig: SIGRID, ektefødt 20 nov 1849. Jeg finner da også senere Sigrid som gift den 14 okt 1870 med Jens Sørensen Lien, ungkar og tjenestekar, født i Bergen.Prøv å søke videre på linken ogver du har muligens mer å hente der. Håper dette noe info du kan bruke. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.