Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Haaland

[#25786] Elisabeth Christine Løvseth

Recommended Posts

Gjest Bjørn Haaland

Elisabeth Christine LøvsethDen 12 oktober 1828 giftet min tip tip oldemor seg med min tip tip oldefar.I kirkeboken for Kristiansund 1819-1832 (Kvenes 29) finner jeg:1829 Octh 12 - Blikkenslager Hans Andreas Rønne 22 1/2 aarog Jfr Elisabeth Keristine Lövseth 30 aar Hvem er så denne Elisabeth Christine Løvseth ?Jeg finner henne ikke i folketellingen for 1801.I folketellingen for 1865 finner jeg henne som:Elisabeth Christine Rønne Enke og skolemoder 67 år fødested : TronhjemHun bor i Sulz gade i Tronhjem sammen med sine døttre Hanna og Caspara, og en pleiesønn Ludvig Johns.Alle barna jeg vet om: Carl Georg, Hanna, og Caspara er født i Trondhjem.Den kjente slektsforskeren Cato Krag-Rønne, (Ættegransking 1943), har på en Anetavle for sin kusine skrevet:Elisabeth Christine Lövseth døpt 3-6-1798 ? Trondhjem ? d 26-2-1875 TrondhjemHan har tydligvis vært usikker, og den han gjettet på er nok:Døpte Trondhjems domkirke 1798 3-junius Elisabet Chirstina Far Jonas Halvorsen og h Lisbeth ThomdatterDisse finner jeg så igjen i folketellingen for Tronhjem 1801 Kramboe Gaden Hus/9Jonas Halvorsen 40 år Jægtmand Lisbet Thomasdtr 39 år Ingeborg Jonasdtr 9 Mortina Jonasdtr 9 Christine Jonasdtr 3 Er det noen som kan bekrefte at Elisabeth Christine Løvseth er den samme som Elisabeth Christine Jonasdatter, eller som har en annen forklaring på hvem hun er ? mvhBjørn Haaland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.