Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#25838] Ole Olsen f.1816 i Gausdalen

Recommended Posts

Gjest Eva Beate Runde

Hei! Jeg prøver å finne ut om min tipp-tipp-oldefar Ole Olsen f.1816 i Gausdal. Han giftet seg med Jacobina Amundsdatter i Evenes i 1845 og i folketellingen 1865 er han bosatt på Fuglevarden, Evenes. Jeg lurer på om noen vet noe om ham og hans familie fra Gausdal? mvh Eva :-)

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/111489-25838-ole-olsen-f1816-i-gausdalen/
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1875 bor Ole Olsen og Jacobine på Øysundet i Ofoten Lenke. Ole og Jacobine gifter seg i 1845 – er ikke navn på brudgommens far oppgitt?Finner følgende Ole Olsen, født 1816 i Østre Gausdal i FS, men vet ikke om noen av disse er ”din” Ole Olsen (jf. giftermål og navn på brudgommens far):IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Search Results | Download | PedigreeOLE OLSEN Male Event(s):Birth: 06 JAN 1816 Christening: 14 JAN 1816 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayParents:Father: OLE TRONDSENMother: SIRI OLSDR---------------OLE OLSEN Male Event(s):Birth: 06 FEB 1816 Christening: 18 FEB 1816 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayParents:Father: OLE SIMENSENMother: KARI PEDERSDR-----------------OLE OLSEN Male Event(s):Birth: 13 JUN 1816 Christening: 16 JUN 1816 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayParents:Father: OLE TRONSENMother: ANNE HANSDR---------------------------Ole Olsen er ellers ikke det enkleste navnet å støte på, især når det er flere som kan hete det innenfor samme sogn og være født omtrent på samme tid...

Gjest Harald Jarl Runde

Til Eva Beate: Eg triggar på etternamnet ditt men klarer ikkje i farten noko meir -. Har du noko meir om slekta di eller er det kanskje på 'morsida' du søkjer slekta? Ev. meir info til E-postadressa mi: harun@online.noHelsing Harald

Gjest Eva Beate Runde

Hei! Jeg har desverre ikke opplysninger om far til Ole Olsen da jeg ikke har tilgang til kirkebøkene. Jeg har opplysningene fra Viede i Evenes 1820-1851 her i Digitalarkivet. Lenke. Men kanskje noen har tilgang til kirkebøkene og kan slå opp for meg der? mvh Eva Beate Runde

Gjest Hans-Petter Falao

Opphavet er utenfor mitt område (Ofoten), men jeg har noe data å bygge videre på. Ole døde 20/11-1903 på Bjelgam, begr 27/11-1903 Evenes; em, kårmann fra Solsethagen, Gausdal. Jeg har annenhånds at han er født 24/8-1817 Nykirke sogn i Gausdal; foreldre Ole Olsen 1792 og Else Jonsdtr Forsetlien 1792.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.