Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#26071] Personvern: Hvor strengt er det med personer som kanskje lever?

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg viser til informasjonen på toppen av debattforum-siden.Dette er nok i de fleste tilfelle selvsagt; men hva med et konkret tilfelle der jeg har funnet en sikker slektning f. ca 1927 i US Census 1930?For å komme videre; må jeg anonymisere vedkommende? Det er et vanlig navn i USA, men jeg har likevel et spor etter 1930-tellingen som kanskje noen her kan hjelpe meg videre med. Da er det selvsagt enklest å oppgi navn.(jeg har selvsagt sjekket telefonkatalogen; men om vedkommede er oppført med forbokstav er det som nåla i høystakken - og kanskje er personen død...)

Gjest Tor Rustad

Takk for svarene; 'tenkte det samme selv' men har registrert at det i lignende tilfelle har vært reist forsiktig kritikk.Føler meg nå på trygg grunn og skal med det første opprettte et egen tema på spørsmålet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.