Gå til innhold
Arkivverket

[#26095] Peter Johannesen *1802, konfirmeret i Vardal.


Gjest Helen Lypart Møller
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Lypart Møller

Peter Johannesen blev sandsynligvis født i Biri 1802 (ingen kirkebøger). Vil nogen se om og hvornår han er blevet konfirmeret i Vardal?Jeg har en formodning om, at han er barn af en smedefamilie, der flyttede fra Biri til Vardal. Jeg vil meget gerne vide hvem hans forældre er.På forhånd tak. Venlig hilsen Helen Lypart Høller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Har du sett på slektshistorielaget.no? Der er det lokale kilder for Gjøvik og Toten. Jeg har sett etter selv, men konfirmerte er ikke avskrevet for den perioden enda. Det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herberg

Hei. Jeg har ingen liste over konfirmanter i Vardal, men kan kanskje bidra med en mulighet. FT 1801 - Biri Glassverk - Johannes Olsen, 33 år, plæger, gm Anne Marta Filiong, 42 år. Tre barn: Christian 10 år, Johan 4 år, Kristen 2 år. Johannes Olsen kom tilbake fra Vardal glassverk til Biri i 1820 og døde på Verket 2304-1831. Peter Johannessen (mulig sønn), f ca 1802, kom til Biri fra Vardal Glassverk 2510-1828 'for at nedsætte sig som smed paa Biri Glasværk'. Hans kone Maren Margrete Kristiansdatter var født ca 1803 i Hurdal, der det også var glassverk. De hadde sønnen Carl Johan. f ca 1825 i Hurdal. Kanskje et spor? Hilsen Bjørn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Lypart Møller

Hej Sonja F. Ja, du kan tro jeg kender Slektshistorielaget.no. Jeg har med stor fornøjelse bevæget mig rundt i alle deres oplysninger og fulgt med, når der kom noget nyt. Det er et helt fantastisk sted, når man som jeg har aner, der har boet i Biri gennem 3 generationer. På trods af at kirkebøgerne er brændt, er det lykkedes for mig, at finde mange oplysninger om dem. Har du nogen viden om, hvornår konfirmerede for 1814 og fremover bliver afskrevet? Jeg kan ikke finde noget om det, - så det bliver måske ikke lige med samme - - -Hej Bjørn H. Tak for oplysningerne. Jeg har også set på FT1801 for Biri Glassverk. Der findes også en anden Johannes. - Johannes Pedersen på 18 år. Han er smed. Hans far Peder Hanssen, 57 år, er smed. Så denne Johannes kan jo også være et bud, netop fordi han er ud af en smedefamilie.Mange tak til jer begge. Venlig hilsen HelenDet kunne være vældig interessant for mig om nogen ville se i konfirmationslisterne for Vardal efter 1814, så jeg kunne få Peder Johannesen placeret hos de rigtige forældre.Er der nogen, der har forsket i smedefamilier - måske specielt glassverkssmede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Helen Lypart Møller

Jeg har nu de oplysninger, jeg søgte. Peter Johannesen *7/6 18o3, konfirmeret 1818 i Vardal, forældrene er Johannes Pedersen og Kiersti Olsdatter, Gjøvigs Værk....... Hvis andre skulle være interesserede.venlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.