Gå til innhold
Arkivverket

[#26122] Johan Pettersen og Mariet Sandersdatter fra Frogn. Forfedre?


Gjest Magne Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Halvorsen

Jeg er på leting etter Johan Pettersen og Mariet Sandersdatter fra Frogn og deres slekt bakover. Ved sønnen Samuels dåp i 1825 står Vassum oppført som bosted og ved Samuels konfirmasjon i 1840 Bjerkeplads. De er ikke nevnt i Falch Mycklands bygdebok for Frogn. Er det noen som har opplysninger om Johan og Mariet, slik at jeg har noe å starte ut fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Halvorsen

Kan Johan Pettersen fra 1865-tellingen for Frogn være en kandidat? Han er oppført som fattiglem, 75 år og bosatt på Sogstigrund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Magne Halvorsen

I 1801-tellingen for Aas finner jeg Sander Christiansen med bosted på plassen Børrebraaten under Solberg mellom. Dette er den eneste Sander i Frogns nærhet ved denne tellingen. Kan han være Mariet Sandersdatters far? Sanders hustru Fridrica er oppgitt til å være 60 år ved tellingen, og Mariet er enda ikke født, så alderen hennes taler imot. På den andre siden så er alderen på Fridricas far som bodde på samme sted oppgitt til å være 6 år i 1801, så alderen på begge to kan jo være feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Magne Halvorsen

Dette er et forsøk på å puste liv i emnet. Er det noen der ute som har kjennskap til Johan og Mariet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Magne Halvorsen

I skannet kirkebok for Drøbak: 1858-1870 Ministeralbok, finner jeg under dødsfall:Død 23 april. Begravet 28. april: Fattiglem Margith Sandersdtr. 72 år. Sogstiplads.Har noen erfaring med navnene Mariet vs. Margith? Kan det være samme navn, og kan dette være min kandidat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.