Gå til innhold
Arkivverket

[#26123] Slektsforum DIS-Norge

Gjest Arnfinn Kjelland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

På slektsforum kan du velge mellom nytt siste døgn, uke, to uker, måned. Registrerte kan også velge nytt siden siste innlogging. Velkommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Til Anne Lises innlegg 46. Les innlegg 36. Der nevnes en av de store fordelene med Slektsforum - at man kan søke i teksten på innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Man kan da også søke i teksten på Digitalarkivet hvis folk har lagt inn stikkord, men der er jo ikke alle like flinke da. Blant annet var jeg selv ikke flink til det tidligere, men jeg har skjerpet meg. Jeg har mer enn nok med Digitalarkivet og nyhetsgruppene jeg, og det har skaffet meg ganske mange kontakter i slektsforskning. Ellers liker jeg også godt å finne ut av ting selv i slektsforskning, og ikke bare skrive av det andre har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Harald Jonson

Man kan også bruke div. søkemotorer for å finne gamle innlegg. F.eks. kan man gjenfinne denne diskusjonen i Google ved å søke på: 'er på hele 2838 emner' site:digitalarkivet.uib.noDette tekstutsnittet er en del av innlegg 31.Metoden vil selvf. ikke funke på relativt nye innlegg...mvh Per Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det er nok svært tilfeldig hva du finner med Google!I flg tidligere forklaringer fra Jan O er debattene i en database og ligger bare som html temporært på serveren. Dermed er det bare det som tilfeldigvis er lagret når Google sveiper innom som blir plukket opp.Som eksempel finner Google 247 innlegg som inneholder Bergen. Det er nok langt unna sannheten når det er et høyere antall i Brukerforum som har Bergen i overskriften.Og kun 520 inneholder WebDebatt og Oldervoll. Og det står på på 30000 debattsider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Til Tor Andersen:Jeg forstår ikke helt dine påstander.Jeg søkte på Google akkurat nå, og fikk følgende antall treff på:Bergen: over 12000000 treffWebdebatt: 1380 treffJan Oldervoll: 11800 treffAlle søk ble gjort med avansert funksjon, dvs med den 'nøyaktige setningen'Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

bergen webdebatt site:digitalarkivet.uib.no gir 247oldervoll webdebatt site:digitalarkivet.uib.no gir 520Det var den søkestrengen som ble anbefalt og jeg har da selvfølgelig ikke søkt generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Else B. Rustad

Det har gått såååå tregt å komme inn der de siste to-tre dagene! Vet ikke hvorfor, men jeg tror ikke feilen ligger her hos meg. Alle andre sider jeg er inne på, hopper kjapt og greit opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for svaret. Da ligger iallefall ikke feilen hos meg. Har vært på Landsfestival i gammeldans i Skjåk, og har derfor ikke vært i nærheten av en pc i peerioden 15.07 til 21.07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Ingen problem på ei øy utanfor Kragerø med ustabilt trådlaus nett korkje i går kveld eller i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

På den lysblå linjen over DIS-logoen står det NY MASKIN har kanskje noe med det å gjøre ? Går tregt hos meg også nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.