Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#26144] Flokman Peder Jørgensen med fam.fra Brønnøy til Amerika i 1869. Hvor ble de av ?

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Flokman Peder Fredriksen var født i Velfjord i 1833. Han vokste opp på gården Skåren i Brønnøy. I 1863 giftet han seg med Oline Olsdtr. fra Brønnøy. De reiste til Amerika i 1869. Oline var da 37 år, og de hadde med seg sønnene Anton Fredrik på fem år og Eliseus Olai på to år.Det har ikke lyktes å finne ut hvor det ble av denne familien. Kan noen hjelpe ??Mvh Tor Mathisen

Gjest Laila N. Christiansen

Flokman leverte inn papirer for naturalisasjon:Name: Flokman Fredrikson County: Sterns Reel: 3 Code: 7 Volume: F Page: 2370 dette forteller i hvertfall at han bodde i Minnesota, Sterns County.Og her kjøper han nok land:Lenke

og - jeg fortsetter og snakke med meg sjøl... 'Hockman' Fredriksen i 1870 census: http://www.lailas.net/lookup/flokman.jpgdenne er tung - ha tålmodighet, og last den ned til egen pc. jeg sletter den om ett par dager fra min hjemmesideserver.Laila

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.