Gå til innhold
Arkivverket

[#26163] Tysk far


Gjest Elsie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Elsie Hansen

Jeg ønsker å finne ut mer om min død far og hans slekt. Jeg vet hvor min døde far ligger begravet, men ønsker å vite mer om hvor han bodde i årene etter krigen. Kan noen fortelle meg om det finnes gamle adresselister i Berlin og München? Jeg ønsker også å finne hans aner. Kan noen fortelle meg hvordan jeg går frem? Til slutt lurer på om noen kan fortelle meg litt om tyske begravelsestradisjoner. Er det vanlig med fellesgraver? I hvilke tilfeller brukte man det på 1980-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E. Heindl

Databeskyttelsen er streng i Tyskland, men som pårørende med en berettiget interesse for informasjon angående en nær slektning, tror jeg du står ganske sterkt - forutsatt at du kan legitimere at det dreier seg om faren din. Når det gjelder München, kan jeg kanskje hjelpe deg litt på vei. Du kan ta kontakt medKreisverwaltungsreferat München, Ruppertstr. 19, D - 80337 München. Tel.: 089/233-0 (Zentrale). Tel. für Einwohnerwesen: 089/233 - 0252.(Når du ringer fra Norge, ser telefonnummeret slik ut: 0049/89/233 - 0 og tilsvarende for 'Einwohnerwesen'.)Sender deg en internetadresse: LenkeSom du ser, må du betale gebyr for informasjonene du ønsker. Her finner du også forskjellige andre tips om hva du kan vente.Familiegraver var og er helt vanlige i Bayern.Hjelper der gjerne hvis det er noe jeg kan gjøre for deg her i Bayern.Mvh E. Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsie Hansen

God morgen og takk så langt til Falk Liebezeit. Har prøvet å komme inn på linken, og leste bruksanvisningen. Det står at jeg skal klikke meg inn på Einwohnerverzeichnis - men den finner jeg ikke. Har du vært inne på denne siden??? Har prøvet året 1939 og senere. Hilsen Elsie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.