Gå til innhold
Arkivverket

[#26164] Klara Torgersen født 1880 i Fredrikstad


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til Klara Torgersen født 1880 i Fredrikstad? I FT 1900 var hun tjenestepike hos Bjørnstad i Sannesundveien 134 i Sarpsborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Jeg har en avskrift av døbte i Fredrikstad 1872-1901 v/Guri Isaksen, og det nærmeste jeg kommer der er : 1)Klara Adolfine døbt 6.6.1880 i Fr.stad, far: Karl Helge karoliusen, mor Britta Stina Andersdatter. 2)Klara, døbt 1.2.1880. Far:Kristian Mathisen. Mor: Maren Kristine Nilsd. 3)Klara Emilie døbt 12.6.1881 , far:slagter Engebret Hansen, mor: Karen Hans. 4) Klara Mathilde døbt 10.4.1881, far:sagarb. Ole Nilsen, mor: Julie Olsd. Dåpslista er også sortert på fars etternavn, der finner jeg Klara Emilie Torgersen døbt 12.02.1892, far: Ove Ferd.Edvard Torgersen styrmand, og mor: Berthe Marie Løken. Altså ingen åpenbare kandidater. Kanskje hun er døbt i Glemmen (Glemminge),som den gang var nabosogn til Fredrikstad, men som nå er inkludert i Fr.stad. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, Anne Marie.Jeg har i lengere tid lett etter en Klara Birgitte Hansd. eller Torgersen født i 1880, som ble gift med Niels Andreas Nielsen fra Kristiansand. I landsdekkende søk i FT 1900 - er Klara i Sarpsborg faktisk en av 4 som kan passe, så nå holder jeg på med å eliminere! Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Hei Guro Jeg oppdaget idag at jeg har sjekket feil kirkebok. Jeg brukte Østre Fredrikstad , uten å tenke over at det faktisk finnes en for 'are sia a ælva' også, nemlig Vestre Fredrikstad. Denne har jeg ikke hjemme, men kan sjekke på biblioteket førstkommende tirsdag. Så du må ikke utelukke Klara Torgersen fra Fredrikstad riktig enda. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Guro Reinhart

Godt Nytt År, Anne Marie - jeg har akkurat funnet ut at Klara Birgitt fra Fredrikstad er den rette. Klara Birgitte, gift Nilsen født 29 august 1880 i Græsvik, Onsøy døde 11 april 1955 i Kristiansand! Vet du om Onsøy var et eget sogn på den tiden - eller hvis ikke, hvor det er sannsynlig at hun ble døpt? Eller gift mellom 1905-1909? Takk Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Joda, Onsøy har egne kirkebøker, og Gressvik har egne fra 1903. Jeg kan sjekke Klara Birgittes dåpsinnførsel i morgen tirsdag. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

KB Onsøy, døpte 1880, nr. 59, side 46: Klara Birgitte Hansdatter Hauge f. 29.08.1880, døbt 17.10.1880. Foreldre: Styrm. Hans Torgersen f. 1843 og Anne Kristine Sakariassen f. 1844. Gift 1871. Bopel: Hauge FAddere: Moderen, pige Bolette Pedersen Hauge, Sagarb. Sakarias Sakariassen Hauge, do. Karl Pedersen ibid, do Ole Torgersen Hauge. Jeg lette også på gifte i perioden 1903-1909, men fant henne ikke. Konfirmasjoner for 1893-1902 mangler på filmen. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.