Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#26164] Klara Torgersen født 1880 i Fredrikstad

Recommended Posts

Gjest Anne Marie Sandhaug

Jeg har en avskrift av døbte i Fredrikstad 1872-1901 v/Guri Isaksen, og det nærmeste jeg kommer der er : 1)Klara Adolfine døbt 6.6.1880 i Fr.stad, far: Karl Helge karoliusen, mor Britta Stina Andersdatter. 2)Klara, døbt 1.2.1880. Far:Kristian Mathisen. Mor: Maren Kristine Nilsd. 3)Klara Emilie døbt 12.6.1881 , far:slagter Engebret Hansen, mor: Karen Hans. 4) Klara Mathilde døbt 10.4.1881, far:sagarb. Ole Nilsen, mor: Julie Olsd. Dåpslista er også sortert på fars etternavn, der finner jeg Klara Emilie Torgersen døbt 12.02.1892, far: Ove Ferd.Edvard Torgersen styrmand, og mor: Berthe Marie Løken. Altså ingen åpenbare kandidater. Kanskje hun er døbt i Glemmen (Glemminge),som den gang var nabosogn til Fredrikstad, men som nå er inkludert i Fr.stad. mvh Anne

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare, Anne Marie.Jeg har i lengere tid lett etter en Klara Birgitte Hansd. eller Torgersen født i 1880, som ble gift med Niels Andreas Nielsen fra Kristiansand. I landsdekkende søk i FT 1900 - er Klara i Sarpsborg faktisk en av 4 som kan passe, så nå holder jeg på med å eliminere! Guro

Hei Guro Jeg oppdaget idag at jeg har sjekket feil kirkebok. Jeg brukte Østre Fredrikstad , uten å tenke over at det faktisk finnes en for 'are sia a ælva' også, nemlig Vestre Fredrikstad. Denne har jeg ikke hjemme, men kan sjekke på biblioteket førstkommende tirsdag. Så du må ikke utelukke Klara Torgersen fra Fredrikstad riktig enda. mvh Anne

• 1 måned senere...
Gjest Guro Reinhart

Godt Nytt År, Anne Marie - jeg har akkurat funnet ut at Klara Birgitt fra Fredrikstad er den rette. Klara Birgitte, gift Nilsen født 29 august 1880 i Græsvik, Onsøy døde 11 april 1955 i Kristiansand! Vet du om Onsøy var et eget sogn på den tiden - eller hvis ikke, hvor det er sannsynlig at hun ble døpt? Eller gift mellom 1905-1909? Takk Guro

KB Onsøy, døpte 1880, nr. 59, side 46: Klara Birgitte Hansdatter Hauge f. 29.08.1880, døbt 17.10.1880. Foreldre: Styrm. Hans Torgersen f. 1843 og Anne Kristine Sakariassen f. 1844. Gift 1871. Bopel: Hauge FAddere: Moderen, pige Bolette Pedersen Hauge, Sagarb. Sakarias Sakariassen Hauge, do. Karl Pedersen ibid, do Ole Torgersen Hauge. Jeg lette også på gifte i perioden 1903-1909, men fant henne ikke. Konfirmasjoner for 1893-1902 mangler på filmen. mvh Anne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.