Gå til innhold
Arkivverket

[#26328] Hjælp til opslag i Wilhelm Lassen: Norske stamtavler. Bind 29


Gjest Ib Molbech
 Del

Recommended Posts

Gjest Ib Molbech

Da jeg er blevet gjort opmærksom på, at Wilhelm Lassen: Norske stamtavler. Bind 29 indeholder enkeltheder om slægten Molbech i Norge, skal jeg herved bede om hjælp til opslag.Jeg har kun fået oplyst, at bogen findes på Riksarkivet i Oslo, men selv om det er en gammel bog (ca. 1868) er der måske folk i dette forum, der har den på hylden. Jeg vil blive meget glad for enkeltheder.Ib Molbech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Her må det være en liten misforståelse. Wilhelm Lassen begynte riktignok på et storverk han kalte Norske Stamtavler, men det ble med ett enkelt bind og han kom aldri lengre enn til et stykke ut i bokstaven A. Derimot har Riksarkivet Wilhelm Lassens samlinger, som er meget omfattende og hvor det rimeligvis kan finnes opplysninger om slekten Molbech i Norge i vol 29. Samlingene er mikrofilmet, men jeg går ut fra at du må kontakte Riksarkivet med forespørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.