Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars Chr. Hansen

[#26627] Underconstabel Ole Sivertsen Øydalen, Strinden1732

Recommended Posts

Gjest Lars Chr. Hansen

Underkonstabel Ole Sivertsen bodde på Øydalen gård i Strinden, og var født rundt 1730. Han giftet seg med Marie Thoresdatter Biørnstad i 1754, Malvik kirke. De fikk bl. andre sønnen Peder i 1760. Leter etter Ole og Maries foreldre, hvor de kom fra, og eventuell annen info

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Chr. Hansen

Litt tilleggsinformasjon jeg kom over: Det skal visstnok stå noe om denne slekten i Malvik bygdebok, bind 2, side 228-229. Kan noen slå opp der for meg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Randi Aasheim Eidsvik

Jeg har bare Malvik 'nye'. Om Øydal gnr.31/4 (det er i Malvik)står det da i bind IA om den slekten. (s240-244). Hvis du har anledning, bør du låne denne på biblioteket, for der finner du sikkert mer om deres aner. Nevner noe: Ole Sivertsen f.1730, gift med Marit Toresdatter (fra Bjørnstad søndre gnr.23/1), Oles far var Sivert Jenssen g.I med Margrete Olsdatter d.1742, barn Ole 1730, Anders 1736, Gollou f.1738. (Sivert ble gift II med Marta Stenersdatter).Sivert kjøpte Øydal i 1738. Far til Marit var Tore Knutsen Forbord, han fikk skjøte på Bjørnstad i 1750, Tore ble blind og Ole Sivertsen drev gården. Marit hadde broren Johan f.1729 og en søster Anne, f.1729. Det vites ikke fødselsår på Marit,men hun fikk sitt første barn i 1760. RandiE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Chr. Hansen

Tusen takk Randi. Har bestilt bøkene for å sjekke nærmere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.