Gå til innhold
Arkivverket

[#26679] Foreldre til Henrik Henriksen Baksjøberget, Trysil, fra Rangen, svensk Finnskog


Gjest Jan Peder Østlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peder Østlie

Min tipp-tipp heter Henrik Henriksen og var i følge Trysilboka født i Rangen, Finnskogen, Sverige. Plassen ligger i nåværende Torsby kommune. Han er født ca 1783 og registreres første gang på Baksjøberget (nordre), Osen, Trysil i 1809 da min tippoldemor Kari (gift Lerbak) ble født. Han giftet seg i 1808 med Berte Halvorsdatter fra Søndre Baksjøberget.De fikk tilsammen 8 barn. Klarer noen å hjelpe meg med å finne foreldrene til Henrik Henriksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Kirsten Olsen

Hinrik Hinriksson Rangsberget f. 30/6-1783. Foreldre: Hinrik Andersson og Clara Jonsdotter. i følge Fødselsbok for Dalby. En bror av Hinrik, Jonas f.1777, bli også gift i Trysil, men flyttet mange år senere tilbake til Dalby sokn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Kirsten Olsen

Jonas med familie bodde i Storsvea i Trysil. Er ikke sikker på hvor i Dalby han senere bosatte seg. Jonas Henriksen Rangen gift 1810 med Karen Kristoffersdatter Sætre døpt 22/5-1785. De bodde i Storsvea når barna ble født. Barn: Helje (jente) født 19/4-1811. g. Halvor Olsen Mæhlum, Trysil Christopher født 16/6-1812. Kari født 23/6-1816. Johanne født 1/3-1819. g. Embret Halvorsen Eltedalen Søndre, Trysil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.