Gå til innhold
Arkivverket

[#26940] Ingeborg Larsdtr Haveland, f. ca 1794, Gulen, S&F (hennes foreldre)


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner dem i FT 1801 for Gulen :[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500223840523&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke De bor da paa Haveland. Jeg har funnet en Lars Johannesen fra Holum Uhrland prestegjeld og at han var födt 1756, det passer ikke akkurat med alderen i FT.Jeg gaar ut for at dette er ekteskapet deres :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det døpes en Ingeborg Larsdatter 17.8.1794 i Gulen. Foreldre Lars Johannessen og Inger Mathiassen.Opplysningen er fra FS IGI.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for innlegg-:) Det er den same personen. Men hvem varLars Johannesen som kom fra Holum, Uhrland prestegjeld og denne Inger/Ingeri Mathiasdtr som kom fra Nordfjord, men staar som Kiellevold da hun giftet seg.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Ser ikkje ut som du er klår over at det finst 3 gards-og ættebøk for Gulen.Frå Gulen 2, side 77: Ein Johannes Olsen bygsla eit bruk på Kjellevold frå kring 1752 til 1784. Døydde på Haveland 1813. Var truleg fødd i Aurland (Urland?) 1738. Hadde sonen Lars, dødd 1756, frå 1ste ekteskapet. Denne Lars vart gift 4.7.1790 med Inger Matiasdtr. Hegge, fødd Gloppen i 1763. Sjå lenka i tidl. innlegg her. At Inger er nemnd Kjellevold og Lars Holum kan ha sine naturlege årsaker.Om Inger, så viser eg til Gulen 1, side, 501.Og om Lars Johannesen Havelabd viser eg til Gulen 1, side 490-491. Han var son nemnd gift med Inger Matiasdtr., fødd 1760. Dottera Ingeborg vart gift 10.7.1821 med Elling Ottesen Hille. Og oppattgift i 1828 som enkje med Henrik Monsen Nordgulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk. Jo, jeg er klar over at det er bygdeböker fra distriktet, men jeg har ikke mulighet til aa laane dem da jeg bor i Frankrike. Jeg kunne selvsagt ha kjöpt dem, men har allerede skaffet med de fra Samnanger og Bömlo, saa skulle jeg og ha hatt de fra Skaanevik. Det blir mye etter hvert.Min farfar var fra Gulen, men jeg var saa heldig at jeg arvet et haandskrevet anetre over hans forfedre.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.