Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#26952] Foreldra til Ole Nielsen Stokke f. ca 1820, Jørring Fjord, M&R

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ole Nielsen Stokke fra Hjørringfjord ble gift med Berthe Marie Knudsdtr Melle. I FT 1801, finner jeg kun en Niels paa Stokke, er dette rett far og besteforeldre til Ole? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11522&gardpostnr=8&personpostnr=186#nedre>LenkePaa FS finner jeg en Ole Nielsen f. 1820 fra samme omraade med far Niels Baarsen og mor Cidsela Torbjörnsdtr: LenkeDeres ekteskap finner jeg og paa FS:

Gjest Gunnar Ellingsen

Ole Nielsen Stokke (1820-1909) var sønn av Nils Bårdsen Stokke (1773-1820) og kona Sidsel Torbjørnsdatter Ner-Saure (1780-1859) på Stokke i Hjørundfjord. De hadde 6 barn, men bare 4 av disse vokste opp, og Ole var yngst.Ole giftet seg i 1847 med Berte Marie Knutsdatter Melle (1814-1890). De bodde i Olagarden på Melle/Mele i Ørsta og finnes i folketellingene i Digitalarkivet både i 1865, i 1875 og i 1900 (ikke Berte Marie som var død).Det finnes fyldige bygdebøker/ættebøker for både Hjørundfjord og for Ørsta, i tillegg til Digitalarkivets folketellinger for Hjørundfjord og Ørsta (1801, 1865 og 1875 under Volda) og kirkebøker for Ørsta (før 1832 under Volda).Med vennlig hilsen Gunnar Ellingsen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.