Gå til innhold
Arkivverket

[#26954] Musketer Peder Pedersen f. omkring 1814


Gjest Ellen Gro Walnum
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Gro Walnum

Jeg er på jakt etter foreldrene til min tipp olderfar Peder Pedersen. Han er født omkring 1814.Han gifter seg 05.10.1837 med Severine Johanne Marie Sørensdatter f. 1812 i Mandal (Tregde). Jeg har funnet vielsen i kirkeboken, der står det oppført at far heter Peder Olsen og er matros, det står at Peder selv er musketer. På folketellingen i 1865 er Peder død, for jeg finner Severine som enke.Når jeg søker på FS finner jeg noen aktuelle kandidater. Særlig en Peder Olsen (Kjære) som er gift med Maren Pedersdatter. Kjære har jeg funnet ut er en gård på Flekkerøya (Oddernes). Navn på barna stemmer med navn som går igjen i familien. Ellers finner jeg en Peder Olsen på FT 1801 som er 7 år og bor på gården Øvre Lund, Oddernes.Er det noen som kan hjelpe med å finne ut hvem Peder Pedersens far er, og om det er noen av de aktuelle kandidatene jeg har funnet?Aldri greit med aner som blir født og dør mellom de to folketellingene som ligger ute.......... Det er så greit med en liten 'pekepinn' før jeg begynner å lete i kirkebøkene.mvh Ellen Walnum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.