Gå til innhold
Arkivverket

[#26956] johan Christiansen 1830 Oline Pedersdtr 1838 Akershus


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Johan og Oline bodde 1865 i Fossveien i Christiania. Johan var Møller ved Nedre Foss. Finner dem ikke i 1875 tellinga,så de har nok flyttet ut. En datter (Anna Marie f 1867 i Christiania) ble gift i Brunlanes Johan født på Høland og Oline på Skedsmo. Søker hjelp til å finne foreldrene til disse to. De ble iflg FS gift 7 Okt 1864 i Cristiania. Johans far står der som Christian Nilsen. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Lillian Kristiansen

Hei Roy. Kan ikke hjelpe deg med Johan, men har funnet en Oline i Skedsmo. I den vielsen du henvender til står det jo også Olines far:Peder Olsen. I FT1865 Fossveien Christiania står det at de har en datter Caroline 1 år. Jeg ville ha sjekket deres vielse i Trefoldighetskirken 7/10 1864....orginale kilder er alltid det beste...der står alt....det gjør det sjelden i de sekundære kilder som i FS(det er ihvertfall min erfaring) Skedsmo Klok I 1 1830 - 1854 Ark 2/12, dåp nr.48, s.34. Oline, f.24/4, dpt.: 4/6 1838. Hmd. Peder Olsen og Hst. Marthe Olsdtr. Haneborg. Faddere: Lisabeth Tostensd., Maren Jonsdatt., Hans Torgersen, Christian Jacobsen og Ole Christens. alle f. Haneborgeie. Kan ikke garantere om dette er rett Oline, men det er den eneste Oline Pedersdtr., med far Peder Olsen f.1838 i Skedsmo. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Tusen takk Lillian! Her har du nok med STOR sannsynlighet funnet den rette Oline vil jeg tro. Får nok som du antyder dukke nesa i originalkildene. Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.