Gå til innhold
Arkivverket

[#26969] Skifte i Sunnhordland 1668-1859: Jacob Børresen Valen Skånevik


Gjest Siri Undall
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 13. september 1697 og nevner enken Kiesten Michelsdtr og de seks umyndige barna Lars, Michel, Jacob, Marite, Britte og Kiersten. Som formyndere nevnes farbrødrene Børge Totland og Falentin Tiul. Enken tok løytnant Bjering som sin lagverge. Netto formue var 1965-3-2, og boet hadde jordegods i Valen, Holmedal, Furdal, Eikemo, Ørenes, Hauge, Munketeigen og Trondeim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Handeland

Hei Yngve-Jeg henger meg på og etterspør opplysninger om noe skifte etter Gjestgiver Sønnen Jacob Jacobsson Valen.-Kanskje kan noen svare på hvor 2 av 6 barna ble av ? Er litt usikker på om jeg har de rette opplysningene her.1: Mikkel ?2: Jacob gift med Ingeborg. Datter Cicilia Gift: Askild Jonsen Vågen(Vågen.1a.Valen.Fjeldberg.) Sønn Jacob Gift: Lisbeth Beito. (Vågen.1B.Valen.Fjeldberg.)3:Lars Gift:Kirsten Fartegnsdatter Tjul. (Bosatt på Valen ? Identisk med Lars på Beito ?)4:Marit (Martha ?)Gift :Hans Ingjaldsson Gjøen. (Gjøn.Hålandsdalen.Fusa.) 3 Barn. Martha.Engel og Kristi.5:Kristine Gift :Presten Ivar Knutsson Gram. (Sørhuglo.Stord.) 2 Døttre.Elisabeth Kanutta og Martha Kristine.6:Brita ?Noen som kan bidra med mer ?Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.