Gå til innhold
Arkivverket

[#26972] Sjølivangen - Skjørlie Vangen - Nes på Romeriket


Gjest Torill Johnsen Myklebost
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Johnsen Myklebost

Min tippoldemor Anne Karine (også kalt Kaja)Einarsdtr. Sjølievangen,f. ca. 1849 gift med Bernt Andreas Larsen som var husmann på Tesenbråten II (min tippoldemor var hans tredje kone)Er det noen som kan bekrefte at Anne Karines foreldre var Einar Hansen, f. ca 1790 og Maren Larsdtr. f. ca. 1813 (dom bodde på Skjørlie Vangen) i tellingen 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!I bygdebok for Nes - bind III - side 334 under Nordre Sjølivangen (g.nr. 121 b.nr. 7) finner jeg:Einar Hansen, d. 1878, kom fra en plass under Greni til Sjølivangen i slutten av 1840-årene. Han var gift 2. gang m. Maren Oline Larsdtr. Greni-eie 1816-1895.Barn:Hanna Emilie, f. 1847, g.m. Kristian Kristiansen Kjusmoen, kom til Larshus u. RøtnesAnne Karina (Kaja), f. 1849, g.m. enkemann Andreas Larsen TesenbråtenOluf, f. 1856, neste bruker.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei, Anne Karine Enersdatter f.6.juli 1849, dpt.: 8.juli 1849 i Nes kirke av foreldre Ener Hansen Hmd.på Sjølieie og h.Maren Oline Larsdatter. Anne Karine er søster av min samboers oldemor, Hanna Emilie Enersdatter f.20.feb.1847 Grenieie, Nes Romerike. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Johnsen Myklebost

Hei Lillian Takk for ytterligere opplysninger om min tippoldemor. Har du flere opplysninger om Anne Karine og Hanna Emilie sine foreldre ville jeg sette pris på å få litt hjelp da jeg har vanskeligheter med å finne de igjen i folketellinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Torill.Du kan sende en mail til meg: lillikri@online.no Har ikke arbeidet så mye med dem forløbig, men har ihvertfall når de døde og jeg har en del av Nes Kirkebøker på Microfish så du skal få ettersom jeg finner ut av det. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.