Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27205] Hvor tok OLE JENSEN fra Hønen gård, Haug i Norderhov, veien.1801.

Recommended Posts

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

OLE JENSEN var 3 år i 1801.Hans foreldre var JENS HANSEN, 25 år, strandsitter og saugdreng, og MARI GULBRANDSDATTER, 45 år og gift 2.gang.Hvor tok OLE veien? Jeg er på jakt etter OLE som ble viet i Stokke i Vestfold 26.11.1830. Han kom da fra Tønsberg.(Omtalt også i innlegg 21251)

Gjest Egil Sundelius.

Hei Stokke nabo!Finner FS/ISI bl.a denne: INGER SOPHIA CHRISTENSDR, viet 26 JAN 1826 Tonsberg, Vestfold.Og også denne : INGER CHRISTENSDR, viet 28 DEC 1824 Hole, Buskerud .(Fant også denne: OLEA JENSDR Marriage: 26 NOV 1830 Stokke, Vestfold) Det ble ca 250 vielser med O.J. i én 10års periode.

Takk Egil!Det kan jo være samme OLE JENSEN som går igjen her. Iallefall den i Tønsberg og den i Stokke.Kristian Hunskaar opplyste på innlegg 21251, 17.01.05, at OLE JENSEN var enkemann fra Tønsberg da han giftet seg i Stokke. Jeg har tidligere sett at han hadde attest fra Tønsberg og var 'uden børn', men jeg har ikke klart å tolke ordet som var skrevet forran navnet. Tegningen jeg gjorde av ordet tolker jeg nå til 'Enkemd'.Nå må jeg inn i Tønsberg kirkebok på den vielsen du har funnet. Kanskje den sier noe om hvor OLE kommer fra.

Både OLE JENSEN som vies i Tønsberg og Stokke er skreddere. Den første bli enkemann 26.08.1826 i Tønsberg. Den andre er enkemann fra Tønsberg da han gifter seg i Stokke. Dette må være samme person.Alderen ved vielsen 26.01.1826 i Tønsberg oppgis å være 25 år. Ved vielsen i Stokke 26.11.1830 er han blitt 26 år. Han dør 25.02.1833 34 år gammel.OLE JENSEN fra Hønen gård ble døpt 17.12.1797.Er det OLE fra Hønen gård som flytter til Vestfold?

• 3 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.