Gå til innhold
Arkivverket

[#27266] Oplysninger om skifte i 1697 i Kristiania


Gjest Ib Molbech
 Del

Recommended Posts

Gjest Ib Molbech

2. april 1697 døde Anne Andersdatter som var enke efter Mogens Ingemarsen (Ingvoldsøn/Ingmondssøn). Hun blev begravet i Kristiania. Han var allerede død og begravet i 1692. Ligeledes i Kristiania.Efter Anne blev der foretaget skifte. Det fandt sted d. 26. oktober 1697. Sandsynligvis i Kristiania.Jeg vil gerne kende enkelthederne i skiftet. Hvor kan jeg finde dem. Jeg går ikke ud fra, at de kan findes digitalt, og man må sikkert bare møde op. Er det på Riksarkivet? Er der en venlig sjæl, der alligevel har sin gang der, der vil hjælpe med det opslag?Med venlig hilsen -og tak Ib Molbech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Hervig

Hei, vi har et problem i Oslo fordi Riksarkivet og Statsarkivet i Oslo for tiden er stengt for oppussing. Man kan bestille saker levert til Byarkivet i Oslo, men det er en tung sak. Så vidt jeg kan se av den siden jeg har prøvd å lage lenke til, så skal ditt skifte være å finne på et lite kort med uttrekk av det viktigste. Disse kortene tror jeg nok også er utilgjengelige for tiden. Men du kan jo prøve deg med en direkte henvendelse til Statsarkivet i Oslo. Det er ikke mye hjelp, men iallfall en start. Lykke til. Wenche HervigLenkeA-10383 / Oslo skifterett Depotinstitusjon: Statsarkivet i Oslo Arkivskaper(e): Oslo skifterettTidsrom: 1692 - 1975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.