Gå til innhold
Arkivverket

[#27309] Vrien nøtt oppe i Hadsel!


Gjest Severin B. Sjømark
 Del

Recommended Posts

Gjest Severin B. Sjømark

Hei!! Jeg har lett lenge etter Katrine Berntine Arentsdotter, f. 1858/1854 Bø i Hadsel d. 02.02.1947 i Trondheim.Endelig har jeg funnet en henne:Lenke Men hvem er hennes virkelige foreldre??Hadde vært fint om noen kunne sjekke henne opp i bygde- og kirkebøker!Søker all mulig informasjon om henne! Hun giftet seg, i 18?? m. Arnoldus Fredrik Hansen, f.23.01.1864 i Øver Rønvika v/Bodø d. 17.01.1913 i Mo i Rana.mvh. Severin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Catarine Bertine f. 08.10.1858 var det tredje og yngste barnet til Aron Andreas Klaussen og Gjertrud Margrethe Benjaminsdtr, som bodde på Skagen (der Stokmarknes lufthavn er i dag). Aron døde i 1861, det er grunnen til at jenta blei bortsatt til Gjerstad, som ligger litt lenger nord. (Det er ingen gård i Hadsel som heter Bø, derimot finnes Bø sokn lenger vest og gården Bø i Sortland lenger mot nord.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Tusen takk Johan!! Kan du se om du finner mer om Aron og Gjertrud?? Hadde vært innmari fint om du kunne gjort det!Mvh. Severin B.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Ta et søk på navnet mitt, så finner du nettstedet, og der står mailadressen min. Send en mail, så skal du i hvert fall få litt slekt bakover. Det andre du spør om, finner du i statsarkivet - i Trondheim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.