Gå til innhold
Arkivverket

[#27458] Karl Peter Larsen Bye, Verdal-Trondheim-kanskje Bergen


Gjest Trond Okkenhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Okkenhaug

Carl/Karl Peter Larsen Bye ble født i Verdal 13.06.1867. Han ble konf. på Hitra 1882, gift i Vinne i Verdal 17.03.1889 med Oline Margrete Martinusdtr. Hagen f. 1865 i Mosvik. I 1891 bor de i Trondheim med dtr. Charlotte Ovedie f. 1890 i Stjørdal. Han er i Mørsil i Jämtland 1895-98, og får vistnok 2 sønner der med Elen Anna Johannesdtr.: Carl Emil Adolf f. 14.04.1896 og Harald 06.02.1898. Men i 1900 er han tilbake Wesselsgt. 17 i Trondheim som snekker, gm. Emilie Hendricke f. 09.06.1864 og har 2 barn: Karl Emil Adolf f. 13.04.1899!!!!!!!, og Clara Marie Konstanse f. 31.08.1900. I 1905-06 er han snekker og hun strykerske i Rosenborgsgt. 27, 1906-10 i Østersundsgt. 5. I 1911-13 er bare Emilie der, og det er fortalt at Karl Peter hamna som bademester i Bergen.Er det noen som kjenner til familiens seinere skjebne er jeg takknemlig for alle opplysninger. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Trond -Jeg har ikke noe kjennskap til denne familien, men finner i Bergen Adressebok 1932/33 bademester Carl L. Bye bosatt i Engesmuget 2.Dette bare som en bekreftelse på at han virkelig flyttet til Bergen og var bademester der.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Takk til Arne og Carsten, det var veldig fint å få bekrefta dette med Bergen. Det kan vel se ut som han etterlot seg kone i Bergen også da. Håper andre kan vite\finne noe om det og etterkommere. De etter sønnene døpt i Mørsil har jeg. Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.