Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27483] Verdal og Ö.Rendalen: Erik Olsen Skanche og Erik Olsen Verdal - ref.22388

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Tillater meg å trrekke denne saken frem igjen: Ref. innlegg 22388 om Kirsten Madsdtr. som formodes å være stemor(?) til Erik Olsen Verdal som igjen skulle være barnebarn til Erik Olsen Skanche, Verdal = (i eller utenfor ekteskap) ?Ove Haugrud sier under 22463:'jeg har en ganske omfattende database over Verdal og andre deler av N-T.' Kan du hjelpe oss her ? Det er Erik Olsen Verdals bakgrunn som vi strever med å finne ut av. Kan du hjelpe oss med denne vanskelige saken, Haugrud Hilsen Helge N.

Gjest Ove Haugrud

Jeg skal prøve å få lett i de data jeg har om dette i løpet av kvelden. Husker ikke noe om dette i farten. Ellers er det en brukbar sjanse for at det kan finnes noe om Erik Olsen Skanche i Roger deRobelins bok om Skanke-ætten. Denne har jeg lånt flere ganger på biblioteket, og den inneholder mye om mange grener av Skanke'r.Kommer tilbake dersom jeg finner noe.

Gjest Helge R. Naess

Takk, Haugrud - men Robelins bok kjenner jeg selvfölgelig og har kopiert alt det som kunne være nyttig for meg. PS: Jeg har hatt hyggelig kontakt med Thomas Berg i Verdal som vet mye, men vi tror nok at kildene 'sprekker' for oss, så langt tilbake i tiden. Men se etter, allikevel. Beste hilsen !

Gjest Ove Haugrud

Jeg finner dessverre ingen ting om noen Erik Olsen Verdal - ei heller Erik Olsen Skancke i min database. Det meste stopper opp omkring 1700 - bare unntaksvis har jeg noe eldre enn det, og da er det meste basert på 'usikre' kilder (diverse bygdebøker og boka om Skanke-ætten).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.