Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27526] skiptvet og rakkestad

Recommended Posts

Gjest Eva    Carolusson

Anders Simonsen født 17.1.1843 Sletner Skiptvet og hans hustru Oline Olsdatter født 7.12.1838 Nordby pl. Rakkestad.De gifter seg 25.11.1865- Rakkestad. Anders foreldre er: Simon el. Simen Nilsen og Anne Mathea Andersdatter.Vigd 28.8.1830 Skiptvet. Anne Mathea er døpt 6.6. 1808. Sletner. Olines foreldre Ole Pedersen og Marie Pedersdatter.Er det noen som kan hjelpe meg å finne aner til nevnte personer. Hilsen Eva.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/113148-27526-skiptvet-og-rakkestad/
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto
Gjest Eva Carolusson

Hei Magne. Takk for svarene,det var kjempefint .Det jeg mener er: Anene til Simen Nielsen og Anne Mathea Andersdatter, Anne Mathea er døpt 6.juni 1808 født på Sletner i Skiptvet, Simen Nilsen er født samme år som Anne Mathea.Ole Pedersen og Marie Pedersdatter Nordby plass Rakkestad , altså aner vidre på nevnte personer. Har du noen tips å gi meg ? Hilsen Eva.

Gjest Magne Grasto

Hei,foreldrene til Anne Mathea har du i innlegg 2. Deres vielse er her: LenkeNår det gjelder Simen Nilsens dåp finner jeg i Østfold kun en person som døpes i Rygge i 1803. Jeg synes ikke det er grunnlag for å anta at det er riktig person.Jeg synes du skal slå opp det vi har funnet på FS i originalkildene. Har du hellet med deg står det mer der.M. Grasto

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.