Gå til innhold
Arkivverket

[#27530] Etterkommere til Dina Mathea Larsdatter Ulvin i Eidsvoll


Gjest Ivar Sannerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Sannerud

Prøver om det er noen som er kjent med slektene på Ulvin og Ovri I Edsvoll. Dina Mathe Larsdatter Ulvin, født i 1857 har røtter på Kongsparten i Stange i likhet med meg. Derfor min interesse.Det jeg vet er fra Digitalarkivets mangfoldige opplsyningskilder og Eidsvoll Bygdebok. Kirkebøker er det jo sparsomt med eller hvordan er det utover 1900 tallet? Er interessert i etterslekta. Her er det jeg vet av fakta i korte drag: Dina Mathea Larsdatter Ulvin født 1857 ble gift med Karl Ludvig Halvorsen Ovri, født 1845. De fikk sønnene Lars-født 1894, og Halvor-født 1897. Lars døde vistnok tidlig uten at jeg vet noe mere om det og Halvor overtok Ovri. Dina hadde også ett par søstre jeg heller ikke vet stort om: Maren Dortea f. ca. 1846 og Lina født ca. 1854. Send gjerne mail direkte til meg da vi velnærmer oss i tid faktaopplsyninger som ikke er egnet i offentligheten så vidt jeg vetetter norsk lov. Mvh. Ivar Sannerud ivsanner@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Karl Ludvig Halvorsen var f. 20.09.1845 og døde 13.03.1924. Dina Matea var fra Okgarn Olvi, f. 10.07.1857, d. 14.11.1933. De hadde to barn: Lars, f. 23.02.1894, d. 16.12.1906, Halvor, f. 21.03.1897, d. 1968. Han var gift med Mabel Teslo. De hadde ingen barn. Det er altså ingen etterkommere etter Karl Ludvig og Din Matea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Sannerud

Dinas søstre, Maren Dortea Larsdatter, født ca. 1846 i Olvi (Ulvin) og Lina Larsdatter, født ca. 1854 er jeg som sagt før også svært interessert i opplysninger om og etterslekta. Lina vet jeg ikke noe mere om. Maren Dortea ble muligens gift Med Hans Nilsen, født ca. 1842, i hans 2. ekteskap og bosatt på gården hans gård Haslebakken Ørbæk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.