Gå til innhold
Arkivverket

[#27577] Spørsmål om Digitalarkivet


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Er det noen som kan fortelle meg hvordan man kan surfe på Digitalarkivet nå ? Jeg har tidligere ikke hatt noe problem med å søke på Digitalarkivet, men her er det noe som er blitt omgjort i det siste, slik at jeg og flere med meg ikke forstår bæra av det. Samme hva vi prøver, så får vi bare beskjed om at ingen ting er funnet. Hva er det som har skjedd ?? Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Takk for svaret. Men jeg lurer på hvorfor må absolutt ting forandres på ? Hvorfor kunne det ikke like godt fått vært slik som vi var vant det på Digitalarkivet fra før, i stedet for å gjøre det mye vanskligere ?? Men alt må jo på død og liv forandres i våre dager. Med beste hilsen:Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei, du er ikke alene om å lure på hvorfor alt skal endres...men gi ikke opp, det er ikke så vanskelig som det ser ut til. mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er forresten større sjanse for at rette vedkommende, dvs Jan OLdervoll, ser et spørsmål som dette dersom du legger det inn i arkivforumet framfor brukarforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvis vi skulle levd et liv uten endringer, måtte vi holdt oss til å lese originaldokumentene i arkivene.Oldervoll har gitt gode forklaringer på hvorfor det var nødvendig å gjøre endringer.Se f. eks.:24593: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=arkiv&temanr=24593&sok=oldervoll&startnr=&antall=&spraak=>Lenke24787: Lenke25063: Lenke25632:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.