Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Rolf Mathisen

[#27581] ÅLESUND - Eline Dorthea Hansen

Recommended Posts

Guest Rolf Mathisen

Jeg leter etter min mors tante; Eline Dorthea Hansen. Hun var født i Hadsel 17 Apr 1868 og iflg. min mor, så døde hun i Ålesund på 1920-tallet. Er det noen i området som klarer å finne noe mere?

Guest Odd Brede

Dette kan være din Eline i 1900 tellingen for Borgund LenkeOdd Brede

Guest Marianne Sulesund

Hei, har forskjellige bøker jeg kunne slå opp i, men trenger litt mer opplysninger. mvh Marianne

Guest Rolf Mathisen

Det eneste jeg vet utenom fødselsdato er at hun var ugift. Sansynligvis er det hun som er i Bodø i 1900-tellingen, hvor hun hadde en søster. Da var hun ugift sydame. Trolig har det gått henne godt og at hun har hatt hus eller leilighet, for iflg. min mor var det snakk om arv og en lysekrone da hun døde.

Guest Marianne Sulesund

Jeg kan ikke finne henne som død i Borgund før 1939(del av nåværende Ålesund og omliggende kommuner Giske, Sula delvis Skodje). Adresse- og ligningsbok for Ålesund 1908-09 er hun ikke, ei heller 1919-1920 adressebok for Ålesund. Alle med inntekt skulle stå i skatteligningen i 1908.Er litt vant til at det heller ville være registrert fødselsår 1869 på en person f. 1868 enn motsatt. Hvertfall i 1865 ser jeg det. I 1900 var vel tellingene mer nøyaktige?Om det er hun som er i Bodø er hun kanskje på vei sørover, vet du om der var noe slekt i Ålesund eller omegn? Der er en Anton Hansen som losjerer i Molovegen, f. 1876 i Hassel. Kan det være Eline sin bror? LenkeKan hun ha brukt et annnet navn?

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.