Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Gullbjørg Storvik

[#27587] Erik Bersvendsen Hjellum,F.1789 Sel sogn

Recommended Posts

Guest Gullbjørg Storvik

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med opplysninger om han? Dette vet jeg: Han var f. 1789 på gården Hjellum som yngste sønn V Bersvend Olsen Hjellum, og døde 1867 i Nord Fron. Han ble gift 1815 med Kari Jacobsdtr. Breden. Hun var 32 år ved ekteskapsinngåelsen. De fikk sønnen Ole i 1817, og han ble konfirmert 1830. I 1865 finner jeg han på Nestehaugen i Kvam n.Fron som enkemann hos sønnen Knud Eriksen og kona EliNilsdtr. Knud oppgis å være 46 år (f.1816) i N.Fron og Eli , 49 år, f.i S.Fron. Ved gjennomgang av microfilmer for de nevnte områder har jeg ikke hatt tid til å se etter event. etterkommere etter noen av disse sønnene, eller om Erik hadde andre barn. Om noen vet, så er jeg glad for å få hjelp. Hilsen Gullbjørg

Guest Grethe Flood

ERIK BERGSVENSEN Marriages:Spouse: KARI JACOBSDRMarriage: 10 MAR 1816 Vaagaa, Oppland, Norway--------------------------------------------------Finner bare disse to sønnene:OLE ERIKSEN Event(s):Birth: 06 APR 1817 Christening: 02 MAY 1817 Vaagaa, Oppland, NorwayParents:Father: ERIK BERGSVENDSENMother: KARI JACOBSDR--------------------------------------------------KNUD ERIKSEN Event(s):Birth: 09 JUN 1820 Christening: 18 JUN 1820 Vaagaa, Oppland, NorwayParents:Father: ERIK BERGSVENDSENMother: KARI JAKOBSDR--------------------------------------------------Her er Erik, føderådsmann, hos sønnen Knut på Nestuehaugen, Nordre Fron, 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60518.wc2&gardpostnr=553&personpostnr=3586&merk=3586#ovre>LenkeI 1865 har Knut og Eli ingen barn hos seg, og vi finner dem fremdeles på Nestuehaugen i 1875

Guest Heidi C Huitfeldt

Det er vel denne Erik Bersvendsen 12 år i FT1800: LenkeHeidi

Guest Gullbjørg Storvik

Hei. Tusen takk til dere begge to. Det meste av det hadde jeg, men ikke ekteskapsdato/år for Erik og Kari, og heller ikke Knuds fødselsdag. Det var veldig fint å få de dataene. Kanskje ble det ikke etterkommere etter noen av sønnene, men jeg er fortsatt mottakelig for informasjon. Hilsen Gullgjørg

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.