Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27626] Legernes Vikebukt

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Er dette det aktuelle paret, Legernes, Vestnes, 1865? LenkeDa er vel dette giftermålet – funnet i FS/IGI og bør sjekkes:ANNE OLSDR. Marriages:Spouse: LASSE JACOBSENMarriage: 02 JUL 1837 Vestnes, More Og Romsdal, Norway--------------------------------------------------I FS finner jeg følgende barn: Gjertrud, født 13.11.1837 Anne, født 9. 3.1840I f.t. 1865 er Vestnes oppgitt som fødested for Anne/Ane Olsdatter. Når jeg gjør oppslag på kirkebøker på mikrofilm, ser jeg at kirkebøkene for Vestnes starter i 1818, før det er det k.b. for Veøy som gjelder. I FS/IGI finner jeg følgende Ane Olsdatter, døpt 1815, i Veøy:ANE OLSEN Female Christening: 24 SEP 1815 Veoy, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE ANDERSSENMother: ANE HANSDR--------------------------------------------------ANNE OLSEN Event(s):Christening: 12 NOV 1815 Veoy, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE IVERSENMother: INGEBORG PEDERSDR--------------------------------------------------Det finnes også iflg. FS er Anne Olsdatter som blir døpt 14.9.1817 i Veøy, datter av Ole Bottulfsen og Ingeborg Eriksdatter. Siden den ene datteren til Ane og Lasse heter Anne, er kanskje Anne Olsdatter, datter av Ole Andersen og Ane Hansdatter nærmeste ”kandidat”??

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.