Gå til innhold
Arkivverket

[#27626] Legernes Vikebukt


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Ane Olsdatter f 1815 var gift med Lasse Jacobsen Legernes f.1806. Er det nokon som veit noko om opphavet til Ane Olsdatter Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette det aktuelle paret, Legernes, Vestnes, 1865? LenkeDa er vel dette giftermålet – funnet i FS/IGI og bør sjekkes:ANNE OLSDR. Marriages:Spouse: LASSE JACOBSENMarriage: 02 JUL 1837 Vestnes, More Og Romsdal, Norway--------------------------------------------------I FS finner jeg følgende barn: Gjertrud, født 13.11.1837 Anne, født 9. 3.1840I f.t. 1865 er Vestnes oppgitt som fødested for Anne/Ane Olsdatter. Når jeg gjør oppslag på kirkebøker på mikrofilm, ser jeg at kirkebøkene for Vestnes starter i 1818, før det er det k.b. for Veøy som gjelder. I FS/IGI finner jeg følgende Ane Olsdatter, døpt 1815, i Veøy:ANE OLSEN Female Christening: 24 SEP 1815 Veoy, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE ANDERSSENMother: ANE HANSDR--------------------------------------------------ANNE OLSEN Event(s):Christening: 12 NOV 1815 Veoy, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE IVERSENMother: INGEBORG PEDERSDR--------------------------------------------------Det finnes også iflg. FS er Anne Olsdatter som blir døpt 14.9.1817 i Veøy, datter av Ole Bottulfsen og Ingeborg Eriksdatter. Siden den ene datteren til Ane og Lasse heter Anne, er kanskje Anne Olsdatter, datter av Ole Andersen og Ane Hansdatter nærmeste ”kandidat”??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Hei Grethe Ein samla takk for det du har hjelpt meg med i dag. Skal sjekke en del ganske snart og du skal få tilbakemelding Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.