Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Peder Østlie

[#27706] Foreldre til Per (Peder) Pedersen, Vang Hedmark

Recommended Posts

Gjest Jan Peder Østlie

Peder Pedersen er født ù Vestre Imerslund i Vang Hedmark 9 juli 1827. I følge FamilySearch er faren Peder Larsen, men ingen mor er oppgitt der. Håper noen kan hjelpe meg med å finne navnet på moren til Peder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Hei!Ved søk på gifte i Vang i tidsrommet 1814-1841 på IGI Batch no M 424484 finner jeg kun et aktuelt ekteskap:Peder Larsen gift 27.4.1827 med Pernille Michelsdtr.Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peder Østlie

Ekteskapet mellom Peder Larsen og Olive Sørensdatter som giftet seg 18/9-1811 er også aktuelt ettersom de fikk barn helt fram til 1836 i følge FS. Også Peder Larsen og Anne Thoresdatter gift 14/4-1812 kan også være en mulighet. Vanskelig å vite hvilken som er riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mai Britt Husom

HeiPeder Pedersen er født 9-7-1827 Ene, Vang dpt 22-7-1827.Protokoll 9 side 9 nr.111 kirke Vang/ Furnes Foreldre:Peder Larsen og Oliv Sørensen. Faddere: Anders Bleestad. Dyre ibid. Kari ibid. Else Thoraldsdatter ibid Lars Pedersen Imerslundseie. Peder Larsen Tomtereie g 18-10-1811 m Olive Sørensdatter Dalseng. Ved folketelling 1865 er de på Stykket. Oliv Sørensdatter dør 18-11-1871 beg 26-11-1871 lægdslem 81 år oppholdsted Imislund Vestre. Jeg finner bare 1 etter 1865 da er Peder 75 år og han jeg finner døde 15-12-1875 beg 28-12-1875 Hanum lægslem enkemand 84 oppholdsted Hanum død av alderdom.Har søkt på alle Peder Larsen døde fra 1865 til 1900 i Vang. Håper dette var litt til hjelp.mvh Mai Britt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peder Østlie

Hjertelig takk, Mai Britt! Der kom bekreftelsen jeg håpet på. Ingen sak med et forumet her!Jan Peder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.