Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kjartan Brastad

[#27759] Foreldre til Gudmund Rasmussen og Else Marie Jonsdtr, Eidsvoll

Recommended Posts

Guest Kjartan Brastad

Gudmund Rasmussen, f. 1810, og Else Marie Jonsdatter, f. 1818, giftet seg ca 1838. De bodde på Tønsagerbråten/Tønsagereie/Bråtan i Eidsvoll og får 6 barn jeg kjenner til. Jeg har foreløpig ikke klart å finne ut hvem forfedrene til Gudmund og Else Marie var og vil derfor gjerne ha opplysninger om dette. I følge familien var Gudmund 4. slektsledd på dette bostedet.

Guest Kjartan Brastad

Hei igjen. Folketellingene kjenner jeg og dermed familien til de to nevnte. Problemet kommer når jeg prøver å finne foreldrene til Gudmund og Else Marie. Bygdebok for Eidsvoll er ikke mye å bli klok på for dette paret og jeg vet for lite til å få hjelp av FT 1801. Det ser ut til at Gudmunds familie har bodd på Tønsagerbråten i flere generasjoner, men jeg kjenner ikke navn på foreldre og eventuelle søsken. Jeg vet heller ikke hvor Else Marie kom fra og hvem som var hennes foreldre og eventuelle søsken. Kjartan B.

Guest Trond Lunde

Jeg har hele slekta. Jeg sender deg gjerne info. E-post: oivindson@hotmail.com

Guest Kjartan Brastad

Dette høres spennende ut. Jeg vil svært gjerne ha mer opplysninger. Min mail-adresse er pekjbras@online.no

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.