Gå til innhold
Arkivverket

[#27831] 1910 tellingen


Gjest Karina Huseby
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Huseby

Hei Ser i innlegg 13544 at Y. Nedrebø sier 1910 tellingen ikke kommer ut før i 2010/11. Er det noen som helst mulighet til å få opplysninger fra den tellingen før 2010 utenom nettbruk? I mitt tilfelle leter jeg etter min oldemor, hvor det opereres med tre/fire ulike navn på henne, finner ikke bryllup nr. 2 registrert osv. Har prøvd å få folk på brukerforum til å hjelpe, men kommer ingen vei når en ikke er sikker på navnet.Hun var fra Gressvik, Fredrikstad og der er det litt plundrete å leite fordi mye mangler pga. kirkebrann på Gressvik m.m. Kan noen på Digitalarkivet hjelpe hvis jeg gir dere de opplysningene jeg til nå har funnet pr. brev eller noe, slik at jeg kan komme videre?Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1910-tellingen er sperret i 100 år. Det er mulig å søke Riksarkivaren om innsyn, men det vil nok først og fremst være statistisk bruk av tellingen som kan være aktuelt før utløpet av sperrefristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.