Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#27869] Er det noen som kjenner til Olaf Sæther f. 27 des. 1906

Recommended Posts

Gjest John-Erik Sandaker

Hei. Jeg forsøker å finne en person for en venn av meg. Håper noen der ute kan hjelpe meg. Jeg søker en Olaf Sæther født 27 des. 1906, antagelig i Vibesgt 19 I Oslo. Han skal ha ha arbeidet hos Brødr. Røgeberg. Hans foreldre var Antonie og Nils Sæther. Jeg har søkt i folketellingen 1900 uten å finne dem.Håper på svar MVH John-Erik Sandaker

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er nok korrekte opplysninger. Nils Nilsen Sæther (slik skriver han navnet sitt i 1923) bodde i Vibes Gate 19 minst til høsten 1924. Av en eller annen grunn finnes han ikke i folketellingen i Kristiania 1908, men 01.12.1923 er det følgende opplysninger om familien:Nils Nilsen Sæther (f.05.03.1877) er gift med Antonia (f.14.12.1876, Vanse). Han er bruskjører på Nora Fabrikker (tidligere er han oppført som ølkjører). Barn, alle født i Kristiania: Ingeborg (13.07.1902), Olaf (27.12.1906), Gunnar (27.12.1906), Birger (26.08.1909) og Gudrun (11.10.1912).Ingeborg er arbeidsledig, Olaf volontør hos Brødr.Røgeberg i Kirkegt.18 og tvillingbroren visergutt i Schultzgt.16.

Gjest John-Erik Sandaker

Hei igjen.Først tusen takk for raskst svar.De som jeg prøver å hjelpe ble veldig glad. Neste spørsmål er om du har flere opplysninger om disse personene, og eventuelle etterkommere. I tilfelle du har det kan jeg da kontakte deg?Håper på positivt svar fra deg.MVHJohn-Erik Sandaker

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.