Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje Wilhelmsen

[#27985] Martine Sørensen fra Nittedal/Akershus

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute!.Min mormors mor som heter Martine Sørensen/Sørensdatter, er født 1846 i Nittedal.Da jeg ikke finner henner noen sted i folketellingene for 1865-75-1900 på dette sted, så håper jeg at det er noen der ute som kan hjelpe meg?Det jeg har fått greie på: er at hun er døpt 31 mai 1846 i Nittedal. Hennes foreldre er muligens Søren Jensen og Inger Marie Hansdatter.Kan dere hjelpe meg?Hilsen Terje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Maya Lillemoen

Hei TerjeFinner noen søsken her: [url="http://www.familysearch.org/eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100223585979&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Lenke Lenke Og Martine her: LenkeFinner ikke Martine, men hennes mor i 1865 som da har blitt enke og bor sammen med to sønner(nederst på siden):

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg Martine og tre søsken (dette bør sjekkes!) Julie, døpt 19.6.1836, Nittedal Anne Cathrine, døpt 27.3.1842, Nittedal Martine, døpt 31.5.1846 Hans Christian, døpt 20.2.1848I FS/VRI dukker det opp enda en bror: Harald August, f. 18.8.1853, døpt 18.9.1853, NittedalI 1865 er Inger Marie Hansdatter blitt enke, bosatt på Ødegaarden, Rotnes, Nittedal med de to yngste sønnene, Hans og Harald [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60233.wc2&gardpostnr=299&personpostnr=1449&merk=1449#ovre>Lenke.I 1875-tellingen for Kristiania finner jeg en Hans Jensen, født 1848, Nittedal (et godt stykke nede på lista). Dette kan kanskje være Hans, som har tatt farens patronymikon = Jensen til sitt etternavn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.