Gå til innhold
Arkivverket

[#28016] Johannes Christensen f ca 1801 Ringebu ?


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei Hvem er foreldrene, hvor kom Johannes i fra?Johannes Christensen f ca 1801 giftet seg med 28.12.1827 Kari Hansdatter Bakkestuen f 13.03.1808 Ringebu. Johannes hadde Skaflotten som adresse da de gifta seg. Takknemlig for svar. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Så vidt jeg kan skjønne, er det Christen Johannessen du spør etter, ikke Johannes Christensen.Christen Johansen Skafløtten, 25 år, gifta seg med pike Kari Hansdatter, 20 år, den 28.12.1827. Jeg har dessverre ikke klart å finne at Christen er døpt i Ringebu, men jeg er temmelig sikker på at foreldra er Johannes Jonsen og Kari Olsdatter som bodde i Skafløtten under Strande. De er nevnt i folketellinga 1801. Jeg kjenner disse barna: Jon, døpt 7.2.1796, Ole døpt 19.8.1798, konfirmert 1814, Jørgen født 26.11.1806, konf. 1822.Men i tillegg er det en Christen Johansen Skaflot, 17 år, konfirmert 1820. Dette må være han du er ute etter. Alderen stemmer i alle fall godt med han som gifter seg i 1827. Om foreldra var i Ringebu eller et annet sted da Christen ble født i 1802-03, er foreløpig ukjent. Men det er i alle fall god plass til minst ett barn mellom 1798 og 1806.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Hjertlig takk Halvor, du har selvfølgelig rett det er Christen Johannesen jeg spør etter. Slik kan det gå da enn sitter for lenge og grubler. Jeg mener å erindre at jeg hadde en notat om at han kom fra Trondheim? Nå har jeg noe å undersøke, dette er min manns slekt. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.