Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne-Lise Akselsen

[#28018] Oppslag kirkebok Kristiania. Riktig pikenavn på oldemor.

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Akselsen

Kan noen hjelpe ? Gunda f. 1855 og Johan Olsen f. 1855 fikk en uekte sønn, Gustav f.1880. De skal ha giftet seg i 1882.De fikk 9 barn. Min bestefar er nr.5, Eugen Otto f.4.7.1889. FT 1900 bor de i Haslevn, begge oppgir at de er født i Kristiania. Gunda kan være født i Fjellgt.(Rodeløkka)Hva er hennes pikenavn ? ( Har både Olsen og Gundersen)Hvem er hennes foreldre ? MVH Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Legger (kunn) til en Lenke , Gård nr 126 i Ø. Aker (1900) , hilsen Egil S. (nå er vi ikke lang hjemme fra! Anne-Lise)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Mulig du kan finne det ved (barne) Astrid sinn dåp i 1899/1900 i Ø. Aker (kb 10 1895-1912). Johan O. født i Aker iflg. FT 1900. hilsen Egil S. (har du sett din bestefars konfirmasjon, i Ø.Aker KB 11)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Akselsen

Hei Egil. Vi kunne ha spasert til Hasleveien i gamledager. Men det er det at jeg skulle ha pikenavnet på Gunda. Det er en del papirer(lapper) etter min mor, som må være feil ! Derfor så må jeg ha litt hjelp. Gunda jobbet på Hasle Bruk i 25 år, og jeg sitter med en sølv-vase med takk for lang tjeneste. Hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Ja de ble viet 22.4 (1882) Hennes navn Gunda Mathilde Gundersen, med far Gunder Kristansen. (Begge født 1855). hilsen Egil S. (meil er sendt deg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Akselsen

Tusen tusen takk Egil uten S. Nå har jeg det riktige navn på Gundas far. Takk igjen. Hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Hem, kan dette være din Gunda i 1865 ! Lenke , hilsen Egil S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Akselsen

Dette stemmer Egil. Nå kan jeg gå videre. Tusen takk for en god jobb. Hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive