Gå til innhold
Arkivverket

[#28035] Hitra Berit Tørrisdatter


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Har du noen barn til disse? Jeg har en ane som het Nils Iversen Grytten og jeg har ikke navnet på hans hustru, men jeg har navnet på hans barn. Nils Iversen Grytten var født ca 1742.Med hilsen Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel kanskje Berit Tørrisdatter i skifteregister fra Hitra, året 1795, bosatt på Gryda: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=fosenski&gardpostnr=698&merk=698#ovre>Lenke Dette kan vel være Nils Iversen, 18 år, fra Gryta, konfirmert i Hitra i 1760 (f. ca. 1742) LenkeJeg finner ingen Berit Tørrisdatter blant konfirmantene, men derimot en Berit Toresdatter Hestnes, konfirmert i 1764 Lenke Dette kan muligens være en feilskrift for Tørrisdatter, for i 1760 er det en Marit Tørrisdatter fra Hestnes som blir konfirmert Lenke På den annen side kan det jo være helt feil…Her i ekstraskatten for Hitra 1762 finner jeg på ”Grytten” Iver Knutsen og kona Anne Nilsdatter, med tre barn over 12 år: Nils, Gunnild og Karen: LenkeJeg finner fire personer som heter Tørris i Hitra i 1762, men ikke noen som er far til en Berit. Under Hestnes står det igjen Berit Thoresdatter, så det med feilskriften kan være helt feil Lenke Marit Tørrisdatter Hestnes ser ut til å være Marit Toresdatter i 1762, datter av Tore Toresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Takk for mykje godt stoff. Eg står akkurat på farten til Beijing no, men jeg kommer tilbake med kommentarer over neste helg. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.